REKLAMA

Pożarnicza AVIA D120 4x4

Podczas targów pożarniczych Pyrocar po raz pierwszy profesjonalnej publiczności pokazano prototyp średniego uterenowionego samochodu ratowniczo-gaśniczego CAS 15 M1R 3000/200 na podwoziu AVIA D120 4x4.

Producent
Fot. Producent

Za bazę tego pojazdu służy podwozie AVIA D120 4x4 z rozstawem osi L, silnikiem Cummins ISB 4.5 w klasie EURO V i wydłużoną, załogową kabiną czterodrzwiową CREW w wydaniu 6-osobowym, z miejscami w układzie 3 + 2 + 1. Zabudowa pożarnicza jest wykonana z polipropylenu i wyposażona w ograniczone wyposażenie oraz oświetlenie LED. Zabierany sprzęt rozmieszczono w bocznych przedziałach sprzętowych. Skrytek tych jest sześć - symetrycznie po trzy na każdą stronę. Zawierają one modułowy system półek oraz są zamykane przy pomocy lekkich aluminiowych żaluzji pyło- i wodoszczelnych. Pojemność zbiornika na wodę wynosi 3000 litrów, na środek pianotwórczy 200 litrów. Ze swoim wyposażeniem i konstrukcją CAS 15 M1R 3000/200 został zaprojektowany z myślą przede wszystkim o ochotniczych jednostkach straży pożarnej. Przy czym, ze względu na swoje masy i wymiary, równie dobrze nadaje się do interwencji na obszarach miejskich lub w historycznych centrach, gdzie dojazd zazwyczaj bywa utrudniony. Auto powstało we współpracy pomiędzy AVIA Motors i Karbox - oba te przedsiębiorstwa stanowią część czeskiego holdingu przemysłowego Czechoslovak Group.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA