[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Pożarniczy MAN TGS 8x2/6 dla rafinerii Total

Jednymi z niezwykle ciekawych a zarazem niszowych ciężarówek wykorzystywanych przez straż pożarną w roli wariantów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych są 4-osiowe, w typowo szosowym układzie napędowym 8x2.

Fot. Producent

Z czysto eksploatacyjnego punktu widzenia dla straży pożarnej wersje takie łączą dwa zasadnicze elementy:

REKLAMA
  • bardzo dużą nośność podwozia, równą 25000 kg czy nawet przekraczającą tę wartość, połączoną z dużą długością powierzchni do zabudowy, co przekłada się na możliwość uzyskania wysokich zdolności bojowych, przewóz dużej ilości sprzętu i wyposażenia czy montaż drabin albo podnośników o bardzo dużej wysokości roboczej;
  • relatywnie niezłą manewrowość, wynikającą z zastosowania przy czterech osiach aż trzech osi z kołami skrętnymi, gdyż generalnie koła osi ostatniej – czwartej są tu skręcane przeciwbieżnie w stosunku do kierowanych kół dwóch pierwszych osi. Powyższe oznacza redukcję promienia skrętu, ułatwiając manewrowanie, wymijanie różnorakich przeszkód bądź zawracanie w ograniczonej przestrzeni.

Jednocześnie, ze względu na wyłącznie jedną oś napędzaną – trzecią, modele te wyróżniają się limitowaną dzielnością terenową. W praktyce nadają się zatem do wykorzystania głównie po drogach o nawierzchni utwardzonej, z ograniczoną możliwością operowania po drogach gruntowych, bez możliwości użytkowania w terenie. Dlatego w straży służą one zazwyczaj w dwóch typach jednostek:

  • zakładowych – w tym w rafineriach, portach, kopalniach, elektrowniach, fabrykach chemicznych;
  • miejskich, gdy specyfika miasta wymaga posiadania na stanie takiego auta.

Przykładem takiego pojazdu jest MAN TGS 8x2/6 z krótką, dzienną kabiną oraz nadwoziem ratowniczo-gaśniczym pochodzącym od austriackiej rodzinnej firmy Empl, przygotowany dla jednej z rafinerii francuskiego koncernu petrochemicznego Total.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij