REKLAMA

Pozytywne doświadczenia z dotychczasowego wdrażania projektu ElectriCity w Göteborgu

W pełni zelektryfikowany ruch autobusowy na kilku trasach w Göteborgu, zamówienia na rekordową liczbę autobusów elektrycznych, przystanki autobusów wewnątrz budynków oraz niezliczone testy. Ale także szerszy zakres, koncentrujący się między innymi na elektryfikacji placów budowy i promów miejskich dowożących ludzi do pracy oraz badaniach jakości powietrza i planowaniu urbanistycznym. Oto wybrane wyniki, które przyniosła dotychczasowa współpraca wielu podmiotów w ramach projektu ElectriCity.

Producent

Od momentu, gdy w 2015 roku rozpoczęła się szeroko zakrojona współpraca w ramach ElectriCity, wiele się wydarzyło. To, co zaczęło się w testach zelektryfikowanego ruchu autobusowego na ograniczoną skalę na arenie demonstracyjnej – linii 55, z czasem przekształciło się w w pełni zelektryfikowane linie autobusowe i największe w Europie zamówienia na autobusy elektryczne. Jednocześnie podniesieniu uległa liczba partnerów – uczestników przedsięwzięcia, spośród których najnowszymi są ABB i Transdev. Przy tym wzrosła liczba tzw. aren demonstracyjnych, podobnie jak zwiększyły się wysiłki na rzecz opracowania większej liczby inicjatyw związanych z czystszą i cichszą elektryfikacją.

Ważne wyniki i bieżące działania

  • Trasa 55: Działanie areny demonstracyjnej zostało przedłużone i nowe autobusy są testowane na tej trasie.
  • Trasa EL16: Nowe w pełni elektryczne autobusy o dużej pojemności – przegubowe do dodatkowych przewozów/usług na trasie 16.
  • Stacje szybkiego ładowania o wysokiej mocy wyjściowej dla tras o dużym natężeniu ruchu.
  • Nowe wewnętrzne i zewnętrzne – wewnątrz i zewnątrz budynków – przystanki testowe zaprojektowane dla cichszych i czystszych autobusów elektrycznych.
  • Bardziej zadowoleni pasażerowie i kierowcy dzięki zelektryfikowanym autobusom.
  • Funkcjonowanie geofencing/zarządzania strefą dla trasy 55 i trasy EL16.
  • Platforma cyfrowa, na której opracowano wstępne pomysły na produkty i usługi.
  • Trwają prace nad morską areną demonstracyjną do testowania działania zelektryfikowanych – hybrydowych promów dowożących ludzi do pracy.

Efekty uboczne i wyniki pośrednie

Oprócz wyżej wymienionych wyników ElectriCity utorowało też drogę dla nowych form współpracy i partnerów, procedur przetargowych oraz dalszych badań. Między innymi w Göteborgu odbyły się ważne przetargi na zakup większej liczby autobusów elektrycznych. Niektóre inne przykłady obejmują projekty kooperacji dotyczące standaryzacji systemów informatycznych autobusów, projekty badawcze odnoszące się do pomiarów hałasu i jakości powietrza na trasach autobusów elektrycznych oraz testy nowego układu kierowniczego (Volvo Dynamic Steering) na trasie 55.

REKLAMA

Wpływ zelektryfikowanych systemów transportu

Wykazano, że w mieście może z powodzeniem funkcjonować zelektryfikowany system transportu, w tym drogowego opartego na autobusach jako uzupełnienie tramwajów, co doprowadziło do nowych dyskusji na temat planowania urbanistycznego

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA