Praktyczne urządzenie – bogaty w funkcje wideorejestrator Prido X6 GPS

Wideorejestratory najpierw stały się modne. Jak staniały stały się również powszechne. Nowe generacje mają wiele dodatkowych funkcji i już nie tylko monitorują wszystko to co dzieje się z przodu i tyłu pojazdu zabezpieczając nas w materiał filmowy ze zdarzeń, które miały miejsce na drodze. Nowy wideorejestrator Prido X6 GPS jest wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, które są stosowane w nowych samochodach często za dopłatą.

W moim 10 letnim samochodzie systemów bezpieczeństwa jakie posiada wideorejestrator Prido X6 GPS nie ma. Gdybym miał się zdecydować na zakup nowego samochodu z salonu to ciekawe, ile musiałbym dopłacić, żeby posiadać asystenta pasa ruchu oraz system ostrzegający o możliwości kolizji z samochodem poprzedzającym?
Prido X6 GPS może nie jest tak dokładnie skalibrowany jak pokładowe systemy bezpieczeństwa w nowych samochodach, ale kosztuje tylko część ceny za systemy bezpieczeństwa, którą musimy zapłacić w salonie przy zakupie nowego samochodu.

REKLAMA

Wideorejestrator wysokiej jakości wyglądem pozytywnie zaskakuje. Atutem modelu jest sześciometrowa długość kabli zasilających które powinny obsłużyć nawet sporej długości vana. Montaż jest łatwy. Przednią kamerę nakłada się na lusterko wewnętrzne, a tylną można zamocować taśmą samoprzylepną bądź wkrętami. Wtyczka do typowego gniazda 12 V ma dwa porty USB 2.0.


Ekran wideorejstratora jest czytelny i zajmuje całą powierzchnie lusterka. Ma on przekątną 9,66 cala. Obsługa wideorejestratora jest prosta i ergonomiczna. Lusterko jest trochę ciemniejsze niż te standardowe w samochodzie, ale to w niczym nie przeszkadza; widok tego co dzieje się z tyłu za samochodem jest doskonały.
Do montażu kamery należy się przygotować zaopatrując się w kartę o maksymalnie 64 GB pamięci. W dalszym etapie mocujemy nasze urządzenie na lusterku za pomocą gum; im mocniej i ciaśniej dopasujemy do lusterka naszego samochodu tym mniej będzie drgało i lepiej nam służyło podczas jazdy. Sam obiektyw zainstalowany jest na wysuwanej nasadce i podlega regulacji ustawienia w niewielkim zakresie.


Kamera tylna ma większą możliwość regulacji. Należy ją połączyć przewodem ze światłem cofania; wtedy będzie się uruchamiała po włączeniu wstecznego biegu. Obraz z tej kamery odbiega jakością od obrazu z kamer cofania stosowanych w nowych samochodach. Inną wadą, którą dostrzeżemy jest to, że obraz nie jest szerokokątny. Na pocieszenie zostaje nam fakt, że jeżeli dobrze ustawimy kamerkę tylną i będziemy posiadali jakiś punkt odniesienia to przy parkowaniu nam wydatnie pomoże; niestety nigdy to nie będzie parkowanie na centymetry.

To co jest atutem urządzenia, czyli systemy bezpieczeństwa, zostały połączone w jeden układ ADAS. Jego mankamentem jest brak możliwości wyłączenia jednej funkcji np. LWDS (asystenta pasa ruchu) mało przydatnego w mieście, a pozostawienie funkcji FCWS ostrzegającej przed kolizją. Ale producent pracuje nad aktualizacją, która rozdzieliłaby obie te funkcje.
Układ ADAS należy skalibrować ustawiając samochód na środku pasa drogi regulując odległość pomiaru. Od tego będzie zależała dokładność działania funkcji asystenta pasa ruchu. Oprogramowanie ostrzega nas o zmianie pasa, kiedy tylko najedziemy na linię i dobrze sprawdza się na autostradach oraz drogach ekspresowych. W mieście potrafi trochę szaleć, ponieważ krawędzie jezdni i krawężniki chodników odczytuje jako pasy. Niestety funkcja ta nie jest też połączona z systemem pokładowym samochodu (głównie chodzi tu o układ kierowniczy) więc zawsze, nawet przy zamierzonej zmianie pasa ruchu będzie nas alarmować o jego zmianie. Natomiast system FCWS działa znakomicie ostrzegając nie tylko o zbliżaniu się do samochodu poprzedzającego, ale też potrafi poinformować, że samochód z przodu właśnie ruszył spod świateł.
Na koniec opisu zostawiłem to czym w zasadzie jest Prido X6 GPS. Jako wideorejestrator sprawdza się dobrze. Producent zadbał o to, by urządzenie reagowało na wstrząsy samochodu; wtedy nagrywa film w pętli 1/3/5 minut. Wideorejestrator posiada akumulator o pojemności 500 mAh. Kamery nagrywają w formacie MOV (kodek H.264). Kamerka z przodu w Full HD, a tylna w HD w 30 FPS. Kąt widzenia kamer to 150° i 130°. Wideorejestrator Prido X6 GPS jest wyposażony w moduł GPS co pozwala określić nam z jaką prędkością podróżujemy. Przy dzisiejszych wysokich mandatach jest to przydatna funkcja. Przy okazji zawsze będziemy znali nasze położenie. Istnieje również niewiele tańsza wersja wideorejestratora bez modułu GPS. Tej nie polecamy.
Dla kogo jest wideorejestrator Prido X 6 GPS
Prido X 6 GPS to średniej klasy wideorejestrator taki, który ma z zadanie nagrać osobę, która uszkodziła nam samochód czy sytuacje na drodze przed nami. Z drugiej strony nie ma być urządzeniem wartym kradzieży. Wspomoże nas wielu sytuacjach drogowych dzięki swoim funkcjom takim, jak jak asystent pasa ruchu i asystent ostrzegający przed kolizją. Wideorejestrator z dodatkowymi funkcjami jest dobrym pomysłem. Można by go było jeszcze trochę dopracować. Ale już dziś z czystym sercem można go polecić.
Wszystkie modele wideorejestratora Prido są aktualnie w promocji (i5, i7, i7pro, x6, x6 GPS)

LINK : https://www.ceneo.pl/lp/prido-ocen-i-zyskaj

REKLAMA