Premierowe elektryczne ciężarówki DAF XD i XF Electric Nowej Generacji Cz.1

„Zerowa emisja” - na jednym naładowaniu modułowe układy napędowe zapewniają zasięg od 200 do ponad 500 km. Nowe modele XD i XF Electric jako potwierdzenie zaangażowania koncernu w dziedzinie ochrony środowiska. Nowoczesne silniki elektryczne PACCAR o mocy do 350 kW (480 KM). Szeroki wybór wydajnych zestawów akumulatorów. Nowy zakład montażowy elektrycznych ciężarówek DAF. Nowy model XF dostępny teraz również z kabinami Day Cab i Sleeper Cab.

DAF Bartosz Wojtowski

W 2018 roku DAF Trucks – jako jeden z pierwszych wytwórców ciężarówek w Europie – wprowadził na rynek w pełni elektryczny model dystrybucyjny. Od tego czasu bezemisyjną pracę u czołowych operatorów transportowych w całej Europie rozpoczęło wiele ciągników siodłowych i podwozi pod zabudowę z serii CF Electric. Te samochody służą do zaopatrywania supermarketów, transportu kontenerowego i odbioru odpadów na obszarach miejskich. DAF należy do liderów w sferze elektrycznych układów napędowych zasilanych akumulatorowo, a modele CF Electric oraz LF Electric zapewniają zasięg przekraczający odpowiednio 200 i 280 km przy zerowej emisji spalin. Podczas targów IAA Transportation 2022 holenderski koncern przedstawił premierowe, w pełni elektryczne modele XD Electric i XF Electric, konstrukcyjnie oparte na ostatnich seriach XD i XF. Nowy poziom transportu elektrycznego Dzięki modelom XD Electric i XF Electric nowej generacji z elektrycznym napędem akumulatorowym DAF wykonuje kolejny krok naprzód w obszarze elektryfikacji transportu towarowego. Te warianty, oparte nagradzanych autach serii XF, XG i XG+, zapewniają wysoki poziom pod względem jakości, wydajności, bezpieczeństwa oraz komfortu kierowcy. Zaopatrywane są w przestronne kabiny Day, Sleeper i Sleeper High Cab. Dwa silniki elektryczne, 5 poziomów mocy Serce nowej generacji ciężarówek elektrycznych XD i XF stanowią nowoczesne modułowe napędy bateryjne dla pojazdów elektrycznych (BEV). Zawansowane ciężarówki XD Electric i XF Electric są więc napędzane wydajnymi i niezawodnymi silnikami elektrycznymi z magnesami trwałymi PACCAR EX-D1 i PACCAR EX-D2 o mocy od 170 kW/230 KM do 350 kW/480 KM. To konieczne, by samochody odpowiednio współgrały z potrzebami klientów. Analogicznie prezentuje się kwestia w odniesieniu do akumulatorów, w przypadku których, by idealnie dopasować pojazdy elektryczne do potrzeb i zastosowań użytkowników, DAF oferuje pełną gamę zestawów akumulatorów pogrupowanych w od 2 do 5 pakietach, na jednym naładowaniu mogących zabezpieczyć zasięg ponad 500 km, cechując się przy tym zerową emisją spalin. W praktyce, dzięki optymalnemu zaplanowaniu tras i ładowania, operatorzy z branży transportowej mogą dziennie osiągnąć zasięg 1000 km wyłącznie na zasilaniu elektrycznym. Następuje tu zatem połączenie optymalizacji mocy silników i optymalizacji pojemności baterii. W rezultacie te zupełnie nowe, modułowe, elektryczne układy napędowe powodują, że DAF może zaoferować swoim klientom przodujące rozwiązania w dziedzinie w pełni elektrycznych ciężarówek.

Typ pojazdu

Silnik elektryczny

Moc silnika

Moment obrotowy

Ilość pakietów

Pojemność zespołu akumulatorów


DAF
XD Electric

PACCAR EX-D1

170 kW (230 KM)

1200 Nm

Od 2 do 5

210–525 kWh

220 kW (300 KM)

1200 Nm

Od 3 do 5

315–525 kWh

270 kW (370 KM)

1200 Nm

Od 3 do 5

315–525 kWh

DAF
XD Electric

DAF
XF Electric

PACCAR EX-D2

270 kW (370 KM)

1975 Nm

Od 3 do 5

315–525 kWh

310 kW (420 KM)

1975 Nm

4 lub 5

420 kWh lub 525 kWh

350 kW (480 KM)

1975 Nm

4 lub 5

420 kWh lub 525 kWh

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA