Premierowe elektryczne ciężarówki DAF XD i XF Electric Nowej Generacji Cz.2

„Zerowa emisja” - na jednym naładowaniu modułowe układy napędowe zapewniają zasięg od 200 do ponad 500 km. Nowe modele XD i XF Electric jako potwierdzenie zaangażowania koncernu w dziedzinie ochrony środowiska. Nowoczesne silniki elektryczne PACCAR o mocy do 350 kW (480 KM). Szeroki wybór wydajnych zestawów akumulatorów. Nowy zakład montażowy elektrycznych ciężarówek DAF. Nowy model XF dostępny teraz również z kabinami Day Cab i Sleeper Cab.

DAF Bartosz Wojtowski

Szybkie ładowanie prądem stałym w standardzie, opcjonalne ładowanie prądem przemiennym

XD i XF Electric są przystosowane do szybkiego ładowania prądem stałym i prądem przemiennym. Można je szybko ładować ładowarkami o mocy do 325 kW, co pozwala na naładowanie 3-pakowego zestawu akumulatorów od 0 do 80% pojemności w czasie nieco powyżej 45 minut. Nawet największy zestaw akumulatorów można naładować od stanu całkowitego rozładowania do 100% w czasie krótszym niż 2 godziny. Opcjonalnie dostępna jest ładowarka pokładowa z możliwością ładowania prądem przemiennym (AC) o mocy do 22 kW. Zapewnia to swobodną eksploatację pojazdu tam, gdzie szybkie ładowarki prądu stałego (DC) nie są dostępne.

Komfort dla wytwórców zabudów

Dzięki elastycznej i modułowej konfiguracji zestawów akumulatorów na podwoziu modele XD i XF Electric są równie przyjazne dla wytwórców zabudów, jak obecna Nowa Generacja DAF. Zestawy akumulatorów da się optymalnie dopasować do przeznaczenia samochodu — jest wystarczająco dużo miejsca np. na zabudowy z załadunkiem bocznym i podpory żurawia. Układ e-PTO o mocy 650 V występuje jako opcja zasilania wyposażenia dodatkowego, takiego jak elektryczna instalacja chłodząca do transportu chłodniczego lub żuraw elektrohydrauliczny. Eliminuje to konieczność stosowania oddzielnego generatora.

Niebieskie akcenty

Premierowe XD i XF Electric cechują się taką samą atrakcyjną stylistyką zewnętrzną jak istniejące wersje z silnikiem wysokoprężnym. Niebieskie akcenty wykończenia zewnętrznego na grillu i reflektorach stanowią subtelny wyróżnik wersji w pełni elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym, podkreślając bezemisyjność ich układu napędowego. BEV Nowej Generacji zaopatrzono też w specjalny wyświetlacz na cyfrowej tablicy rozdzielczej, ukazujący stan elektrycznego układu napędowego (w tym stan naładowania i ilość wydatkowanej mocy). Opcjonalny system nawigacyjny informuje o lokalizacji publicznych stacji ładowania. Jednym z czynników zapewniających niezrównany komfort jazdy i wydajność XD Electric i XF Electric jest funkcja automatycznego ogrzewania lub chłodzenia wnętrza kabiny przed wyjazdem na trasę.

Konkretne porady sprzedażowe i ładowarki PACCAR


Oprócz dostarczania samych elektrycznych ciężarówek DAF wspiera klientów poprzez spersonalizowane porady sprzedażowe oparte na zaawansowanych modelach symulacji tras, tym samym umożliwiając płynne przejście na elektryczne pojazdy o zerowej emisji spalin. Koncern proponuje także wsparcie operacyjne w postaci szerokiego asortymentu wysokiej jakości ładowarek PACCAR, idealnie dopasowanych do nowych XD i XF Electric, jak również do modeli LF Electric, CF Electric i innych pojazdów użytkowych, a nawet aut osobowych. Pełna oferta obejmuje stacjonarne urządzenia ładujące o mocy do 50 kW przy wykorzystaniu standardowego prądu przemiennego oraz o mocy do 350 kW przy bardzo szybkim ładowaniu prądem stałym. DAF oferuje jeszcze ładowarki mobilne, zapewniające maksymalną elastyczność eksploatacji.

Rozpoczęcie produkcji

Sprzedaż XD Electric i XF Electric już się rozpoczęła, gdyż zamówienia można składać już teraz. Warianty te będą montowane w nowym zakładzie produkcyjnym na zupełnie nowej linii produkcyjnej w Eindhoven. Ten nowoczesny zakład montażowy elektrycznych ciężarówek rozpocznie produkcję seryjną w pierwszej połowie 2023 roku – wtedy to bowiem zaplanowano rozpoczęcie w nim seryjnego wytwarzania.

XD i XF Electric są dostępne jako ciągniki siodłowe w konfiguracji 4x2 oraz jako podwozia pod zabudowę w konfiguracjach 4x2 i 6x2. Masa całkowita zestawu wynosi do 50 ton, zależnie od przepisów krajowych.

WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA