[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Premierowe kabiny integralnie opancerzone z Jelcza na tegorocznym MSPO 2019 Cz.2

Na tegorocznych wrześniowych targach zbrojeniowych MSPO należący do Huty Stalowa Wola S.A. Jelcz pokaże dwa premierowe wyroby. Będą to kabiny integralnie opancerzone – krótka i wydłużona załogowa, obie spełniające warunki poziomu 2 zgodnie ze STANAG 4569 zarówno dla ochrony balistycznej, jak i przeciwminowej. Dotychczas bowiem integralnie opancerzone jelczańskie kabiny maksymalnie spełniały warunki poziomu 1.

Zasadnicze elementy z zewnątrz odróżniające wizualnie kabinę integralnie opancerzoną od standardowej nieopancerzonej są następujące:

REKLAMA
  • dwa solidne zawiasy drzwi – jeden u dołu, drugi pośrodku – na wysokości dolnej krawędzi dzielonej szyby przedniej;
  • mniejsza efektywna powierzchnia każdej z połówek dzielonej pancernej szyby przedniej;
  • inny sposób osadzenia każdej z połówek dzielonej szyby przedniej – między połówkami występuje pośrodku wyraźna pionowa linia podziału, tworzona przez pas pancernej blachy stalowej, a stalowe obramowania każdej z połówek przymocowano do struktury nośnej za pomocą wyraźne widocznych śrub;
  • odmienne ukształtowanie fragmentu przedniego podszybia – nie tworzy ono, jak w odmianie nieopancerzonej, charakterystycznej półki, lecz bardziej płynnie zachodzi na przednią podnoszoną atrapę;
  • inna przednia atrapa – powstała ona z blachy pancernej i też podnosi się ją do góry jak nieopancerzony odpowiednik, ale ma ona: inne wloty powietrza – podłużne - listwowe, wąskie, poziome, nie zaś pionowe, oraz została zamocowana przy pomocy czterech solidnych a nie dwóch zawiasów;
  • odmienny kształt i wymiary szyby w drzwiach – cechuje się ona mniejszą powierzchnią i nie jest prostokątna, lecz jej dolna krawędź najpierw – na przednim odcinku jest poprowadzona poziomo, potem już na dłuższym fragmencie mocno wznosi się. M.in. takie uformowanie partii dolnej wpływa właśnie na redukcję powierzchni tej szyby;
  • solidna stalowa płaska osłona klamki.

Poza tym zastosowano stalowy przedni zderzak nowego rodzaju. Wyróżnia się on nieco innym kształtem i bardziej agresywnym – dynamicznym wzornictwem, a charakteryzują go m.in.:

  • inne – asymetryczne obramowania reflektorów;
  • nie jeden większy reflektor główny po każdej ze stron, a dwa mniejsze, ustawione ukośnie;
  • inaczej poprowadzone boczne, górne krawędzie – są one mocno ścięte – poprowadzone mocno do dołu, gdy patrzy się z przodu samochodu.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij