[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Premierowe silniki MAN-a BAUMA 2019 Cz. 1

Z nowości produktowych MAN-a na targach Bauma najważniejsza dotyczyła wprowadzenia do ciężarówek silników z rzędu D15. Nowy program silników w wersji Euro 6 w modelach rocznika 2019 obejmuje 15 różnych poziomów mocy w przedziale od 160 do 640 KM. W programie tym właśnie jednostki D15 zastępują sprawdzony typ D20, z kolei jednostki D26 występują z mocą większą o 10 KM i momentem obrotowym wyższym o 100 Nm. Są to więc silniki o zwiększonej wydajności i solidności, dedykowane dla wszystkich rodzajów przewozów.

Fot. Producent

MAN Truck&Bus w zakładach w Norymberdze produkuje cztery typy silników montowanych w swoich ciężarówkach. Wspólnym elementem wszystkich tych jednostek jest system wysokociśnieniowego wtrysku paliwa Common-Rail.

Linia D08 pokrywa zapotrzebowanie na moc w przedziale od 160 do 320 KM. Liczba 08 w jej nazwie wskazuje na średnicę otworu w cylindrze równą 108 mm. Skok wynosi 125 mm. Po trzy poziomy mocy zapewniają rzędowe wersje 4- i 6-cylindrowe, przewidziane w programie wyłącznie dla przedstawicieli typoszeregów TGL i TGM.

REKLAMA

We wchodzących teraz na rynek D15, stosowanych w ciężarówkach od 2019 roku, oznaczenie wskazuje na średnicę otworów w cylindrze wynoszącą 115 mm, przy skoku tłoka 145 mm. W rodzinach TGS i TGX montowane są trzy ich nastawy o mocy maksymalnej 330 KM, 360 KM i 400 KM.

Silniki typu D26 w modelach produkowanych w roku 2019 cechują się nowym zakresem mocy, w każdym przypadku zwiększonym o 10 KM, oraz momentem obrotowym wyższym o 100 Nm. W ten sposób silniki te są dostępne z mocami 430 KM, 470 KM i 510 KM. Średnicę otworu w cylindrze określono na 126 mm, a skok tłoka 166 mm. Silniki te trafiają do rzędów TGS i TGX.

Paletę zamykają 6-cylindrowe, rzędowe jednostki typu D38, zastrzeżone wyłącznie dla gamy TGX. Reprezentują one koncern w klasie o mocy powyżej 500 KM. Najmocniejszy z nich osiąga moc maksymalną 640 KM. Wartość skoku tłoka tu to 170 mm, a średnicy cylindra 138 mm.


Tabela nowej rodziny silników MAN montowanej w ciężarówkach od modeli rocznika 2019 i spełniającej wymagania Euro 6

Typ

Cylinder

Pojemność skokowa

Moc

Moment obrotowy

D08

4 rzędowy

4580 ccm

118 kW/160 KM przy 2300 obr/min

600 Nm w zakresie 1000-1850 obr/min

 

4 rzędowy

4580 ccm

190 KM (140 kW) przy 2300 obr/min

750 Nm w zakresie 1200-1750 obr./min.

 

4 rzędowy

4580 ccm

220 KM (162 kW) przy 2300 obr/min

850 Nm w zakresie 1300-1800 obr/min

 

6 rzędowy

6871 ccm

250 KM (184 kW) przy 2200 obr/min

1050 Nm w zakresie 1200-1600 obr/min

 

6 rzędowy

6871 ccm

290 KM (213 kW) przy 2200 obr/min

1150 Nm w zakresie 1200-1700 obr/min

 

6 rzędowy

6871 ccm

320 KM (235 kW) przy 2200 obr/min

1250 Nm w zakresie 1200-1700 obr/min

D15

6 rzędowy

9037 ccm

330 KM (243 kW) przy 1800 obr/min

1600 Nm w zakresie 1000-1400 obr/min

 

6 rzędowy

9037 ccm

360 KM (265 kW) przy 1800 obr/min

1700 Nm w zakresie 1000-1400 obr/min

 

6 rzędowy

9037 ccm

400 KM (294 kW) przy 1800 obr/min

1800 Nm w zakresie 1000-1500 obr/min

D26

6 rzędowy

12.419 ccm

430 KM (316 kW) przy 1800 obr/min

2200 Nm w zakresie 930-1350 obr/min

 

6 rzędowy

12.419 ccm

470 KM (346 kW) przy 1800 obr/min

2400 Nm w zakresie 930-1350 obr/min

 

6 rzędowy

12.419 ccm

510 KM (375 kW) przy 1800 obr/min

2600 Nm w zakresie 930-1350 obr/min

D38

6 rzędowy

15.256 ccm

540 KM (397 kW) przy 1800 obr/min

2700 Nm w zakresie 900-1380 obr/min

 

6 rzędowy

15.256 ccm

580 KM (427 kW) przy 1800 obr/min

2900 Nm w zakresie 900-1380 obr/min

 

6 rzędowy

15.256 ccm

640 KM (471 kW) przy 1800 obr/min

3000 Nm w zakresie 900-1400 obr/min

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij