[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Premierowe silniki MAN-a Bauma 2019 Cz.8

Z nowości produktowych MAN-a na targach Bauma najważniejsza dotyczyła wprowadzenia do ciężarówek silników z rzędu D15. Nowy program silników w wersji Euro 6 w modelach rocznika 2019 obejmuje 15 różnych poziomów mocy w przedziale od 160 do 640 KM. W programie tym właśnie jednostki D15 zastępują sprawdzony typ D20, z kolei jednostki D26 występują z mocą większą o 10 KM i momentem obrotowym wyższym o 100 Nm. Są to więc silniki o zwiększonej wydajności i solidności, dedykowane dla wszystkich rodzajów przewozów.

Fot. Producent

Podobnie jak w przypadku silników D38, D26 i D08, D15 może być też zasilany paliwami parafinowymi, takimi jak uwodornione oleje roślinne (tj. syntetyczne paliwo biodiesel drugiej generacji) bez późniejszych dodatkowych konwersji, zgodnie z EN 15940.

W przypadku nabywców m.in. z sektora budowlanego ofertę w sferze odbioru mocy dla D15 zaprojektowano tak, aby odzwierciedlała jego wszechstronność w zakresie możliwości zastosowań: po stronie silnika znajdują się dwie przystawki PTO, spełniające typowe dla ciężarówek wszelkie dodatkowe wymagania dotyczące napędu. Jednocześnie D15 fabryczne przygotowano do mocowania chłodzonych wodą alternatorów 400 V/500 V z bezobsługowym napędem pasowym. Z tymi alternatorami jednostki chłodzące mogą pracować z mocą do 30 kW.

REKLAMA

Generalnie zatem D15 pozostaje nie tylko dość mocny, ale i bardzo lekki oraz wytrzymały dzięki kompaktowej i uproszczonej konstrukcji, a jego przodujący stosunek masy, wymiarów i zużycia paliwa sprawia, że stanowi idealne źródło napędu dla tzw. aplikacji wrażliwych masowo w budownictwie oraz średnich i ciężkich wersji dystrybucyjnych czy komunalnych. Przykładowo w odniesieniu do budownictwa istotna zaleta z punktu widzenia tej branży, polegająca na relatywnie niewielkiej masie własnej, powoduje, że ładowność pojazdu da się zwiększyć o około 230 kg. Ta nowa budowa silnika ma więc wyjątkowe znaczenie w przypadku rozliczania transportu w zależności od masy przewiezionego ładunku, takiego jak paliwa, ropa naftowa czy beton. Tym samym D15 występuje jako idealny dodatek do większego modelu D26 w serii TGS.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij