[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Premierowy Rosenbauer Panther 8x8 Cz.1

Austriacki Rosenbauer uchodzi za jednego z najbardziej uznanych na świecie dostawców szerokiej gamy sprzętu i wyposażenia przeznaczonego głównie dla straży pożarnej oraz obrony cywilnej. Na liście oferowanych przez niego produktów znajdują się m.in. ekwipunek osobisty ratowników, w tym kompletne ubrania ochronne, hełmy, obuwie bojowe i rękawice, prądownice, pompy zanurzeniowe, wentylatory oddymiające, przenośne maszty oświetleniowe, kamery termowizyjne oraz agregaty prądotwórcze. Pozycje te uzupełnia niezwykle bogata paleta pojazdów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych różnych klas i typów.

Fot. Producent

Wśród tych ostatnich za najbardziej nobilitujące w branży uważa się specjalne ciężkie lotniskowe warianty ratowniczo-gaśnicze. Oparte są one nie na podwoziach klasycznych ciężarówek nawet we wzmocnionym wydaniu, ale na specjalnych podwoziach o ponadgabarytowych masach, naciskach i wymiarach, tzn. szerszych, cięższych, z wyższymi naciskami i nieraz dłuższych niż zezwalają na to przepisy o ruchu drogowym dla konfiguracji solo.

Obecnie proponowane przez Rosenbauera ciężkie lotniskowe samochody ratowniczo-gaśnicze na nieciężarówkowych podwoziach, zarówno spełniające przepisowe ograniczenia jak i ponadgabarytowe, generalnie należą do serii Panther (Pantera). Pierwsza jej generacja została skomercjalizowana w 1992 roku, gdy pokazano pierwszego pochodzącego z niej przedstawiciela. Była to wersja 4-osiowa – Panther 8x8, przeznaczona dla lotniska w Genewie (Flughafen Geneva). Nabywcy bardzo szybko docenili walory tych aut, spośród których za najważniejsze uznano: bardzo wysoką jakość wykonania, przodującą niezawodność – wysoki współczynnik gotowości technicznej i niezwykle duże walory bojowe. Do tego doszła bardzo ciekawa, nieco futurystyczna w tym okresie stylistyka. Ogół tych przymiotów spowodował, że w kolejnych latach cała linia Panther, obejmująca bazowe odmiany 2-, 3- i 4-osiowe w licznych wydaniach docelowych, stała się najpopularniejszym pojazdem tej kategorii. Dowodzi tego fakt, że do tej pory Rosenbauer dostarczył ponad 1600 sztuk Panther do blisko 90 państw na całym globie. Na liście odbiorców spośród portów europejskich znalazły się m.in. te usytuowane w Berlinie, Düsseldorfie, Atenach, Moskwie, Oslo i Pradze oraz polskie w Warszawie, Krakowie, Bydgoszczy-Szwederowie, Katowicach-Pyrzowicach, Modlinie i Radomiu. Przykładowo w kwietniu 2016 roku warszawski Port Lotniczy im. F. Chopina odebrał dwa Rosenbauer Panther 8x8 CA-7. Kosztowały one 10,6 mln PLN, z tego 8,5 mln pochodziło z funduszy z UE. Poza Europą znaczna liczba tych pojazdów znajduje się w Azji, w tym w portach japońskich, hinduskich, chińskich (Pekin, Shanghai-Pudong, Guangzhou, Hong-Kong) i arabskich (Arabia Saudyjska, Katar, Oman). W efekcie do Rosenbauer Panther należy ponad 50% rynku światowego na sprzęt klasyfikowany jako ARFF (Aircraft Rescue and Firefighting). W tym kontekście nie zabrzmi zatem niczym marketingowy slogan stwierdzenie, że seria ta wyznacza nowe standardy dla takich samochodów, stanowiąc odnośnik i wzór do naśladowania dla większości z liczących się rywali, jak Ziegler, Magirus albo Oshkosh, nie wspominając już o takich małych graczach, jak nasz rodzimy WISS Wawrzaszek. Jednocześnie – co też pozostaje tu godne podkreślenia – ten sukces rodzina Panther odniosła nie dzięki strategii niskich cen, lecz cen relatywnie niższych. Kwestia dotyczy tego, że Panther – jeśli rozpatruje się jedynie samą cenę wejścia w posiadanie – zawsze pozostanie wyrobem drogim. Niemniej, dokonana analiza kosztowa prezentuje się zgoła odmiennie, jeśli uwzględni się w niej jeszcze wypadkowe zdolności bojowych, ergonomii użycia oraz składowych TCO, takich jak wskaźnik gotowości technicznej, nakłady na bieżącą eksploatację i wartość rezydualna. Wówczas Panther okazuje się być propozycją względnie tanią, a ta jego taniość – zredukowane TCO w porównaniu z TCO odpowiedników konkurentów, rośnie wraz z wydłużaniem cyklu życia. De facto zadbana, dobrze konserwowana Panthera jest niemal „wieczna”, a wymienia się ją nie ze względu na zużycie fizyczne, ale moralne.

REKLAMA

Aktualnie typoszereg Panther zawiera pięć głównych podgrup:

  • kompaktową Panther 4x4 Air – o zredukowanych wymiarach i masie, przygotowaną do przerzutu lotniczego samolotami klasy średniej, od C130 Hercules wzwyż;
  • 2-osiową Panther 4x4 – Sprinter;
  • 3-osiową, „budżetową” Panther 6x6 S, o szerokości zredukowanej do 2500 mm;
  • podstawową 3-osiową Panther 6x6;
  • stanowiącą ukoronowanie gamy ciężkich lotniskowych samochodów ratowniczo-gaśniczych 4-osiową Panther 8x8.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij