[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Premierowy Rosenbauer Panther 8x8 Cz. 2

Austriacki Rosenbauer uchodzi za jednego z najbardziej uznanych na świecie dostawców szerokiej gamy sprzętu i wyposażenia przeznaczonego głównie dla straży pożarnej oraz obrony cywilnej. Na liście oferowanych przez niego produktów znajdują się m.in. ekwipunek osobisty ratowników, w tym kompletne ubrania ochronne, hełmy, obuwie bojowe i rękawice, prądownice, pompy zanurzeniowe, wentylatory oddymiające, przenośne maszty oświetleniowe, kamery termowizyjne oraz agregaty prądotwórcze. Pozycje te uzupełnia niezwykle bogata paleta pojazdów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych różnych klas i typów.

Fot. Producent

Tym samym oferta obejmuje warianty 2-, 3- i 4-osiowe w układach napędowych odpowiednio 4x4, 6x6 i 8x8, z dwoma długościami przy 8x8 wskutek dwóch odmiennych rozstawów osi. Są wśród nich typy 4x4 i 6x6 nadające się do przerzutu lotniczego oraz Panther 6x6S, który bez żadnych problemów i ograniczeń może się poruszać po drogach publicznych. Są to także produkty nowe. Czwarta generacja podstawowej Panthery jest dostępna zaledwie od kilku lat. W czerwcu 2015 roku, podczas prestiżowych targów pożarniczych Interschutz w Hanowerze, firma ujawniła podstawą wersję 3-osiową z tej generacji. Natomiast 5 października 2017 roku nielicznej grupie wyselekcjonowanych dziennikarzy przybliżono przysłowiową wisienkę na torcie – stanowiącą kolejny krok w procesie poszerzania palety odmian z czwartej generacji premierową 4-osiową Panther 8x8. Rosenbauer pozycjonuje ją jako okręt flagowy w całej swojej flocie modeli należących do kategorii ARFF.

REKLAMA

Rozwój nowego Panther 8x8 następował w oparciu o dotychczasowe unikatowe doświadczenie podmiotu w sferze projektowania i budowy sprzętu tego rodzaju. Bazowano m.in. na projektach Panther 8x8 VO i ujawnionego dwa lata temu Panther 6x6 oraz szeroko wykorzystano zalety wynikające z tzw. przemysłowej skali wytwarzania. Te ostatnie przykładowo objęły sprawdzone wcześniej – wnikliwie przetestowane moduły, zapewnienie wysokiej jakości i inne elementy. Za te prace odpowiadali specjaliści z centrali przedsiębiorstwa w Leonding. Również w Leonding w zakładzie numer 2 w przyszłości będą powstawały podwozia dla tego auta.

  • Generalnie przedstawiciele z teraz wprowadzanej linii opierają się na koncepcji zawierającej następujące składowe:
  • wysoka jakość wykonania i użytych komponentów o przodujących parametrach;
  • zastosowane innowacyjne technologie;
  • tzw. zintegrowane rozwiązanie polegające na dostawie kompletnego pojazdu z jednego źródła – od jednego dostawcy, we własnym zakresie odpowiadającego za podwozie, nadwozie, podzespoły układu wodno-pianowego oraz system kontroli całości;
  • szeroko wdrożone systemy elektroniki pokładowej CAN-Bus, pokładowej diagnostyki i rozwiązań ze sfery telematyki do właściwego – lepszego zarządzania flotą w celu uzyskania maksymalnej efektywności i funkcjonalności;
  • ciekawy design – wygląd zewnętrzny: nieco agresywny, dynamiczny, emanujący mocą, ale zarazem przyjemny dla oka;
  • dalej pogłębiona i poszerzona modularyzacja w zakresie budowy i wprowadzonych zasadniczych modułów składowych, uzupełnionych o dostępne liczne pozycje dodatkowe – opcjonalne. W rezultacie z jednej strony wiele kluczowych części jest analogicznych jak w Panther 6x6, z drugiej istnieje znaczna możliwość indywidualizacji każdego konkretnego egzemplarza pod kątem optymalnego dopasowania go do spełniania nawet specyficznych wymagań danego odbiorcy – lotniska;
  • spełnianie wszelkich obowiązujących regulacji prawnych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij