REKLAMA

Premierowy model S-WAY – nowe otwarcie IVECO Cz.10

2 lipca na konwencji, która odbyła się w centrum wystawienniczym IFEMA w Madrycie, IVECO zaprezentowało swojej sieci dealerskiej, sprzedawcom, klientom i przedstawicielom prasy międzynarodowej nową gamę ciężką. Gama ta stanowi następcę serii Stralis – Stralis AS, jest oznaczona jako S-WAY i analogicznie jak poprzednik bazowo służy do obsługi ruchu dalekobieżnego. W tym wielkim dla włoskiego koncernu wydarzeniu ogółem wzięło udział około 1300 osób, a wśród uczestników znaleźli się przedstawiciele takich firm jak Amazon, Shell i Microsoft.

Następna poprawa dotyczy tzw. strefy snu. Kabina S-WAY została bowiem zaprojektowana tak, aby zmaksymalizować wygodę kierowcy podczas odpoczynku. Strefa nocna łączy w sobie funkcjonalność i komfort z nowym symetrycznym układem z dolnym łóżkiem w kształcie litery T, dobrze rozmieszczonymi schowkami i elementami sterującymi – obsługi oraz złączami USB na obu końcach łóżka, co oznacza, że kierowca może wybrać stronę, w którą chce być zwrócony leżąc. Sam moduł łóżka, znajdujący się pośrodku tylnej ściany, oznacza łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych elementów sterowania - od ogrzewania i oświetlenia po radio i zamek drzwi.

Jednoczęściowa dolna leżanka może być zaopatrzona w materace o grubości 14 cm, do wyboru o dwóch różnych poziomach komfortu. W przypadku górnej leżanki są dostępne dwa rozwiązania odpowiadające różnym potrzebom: leżanka kompaktowa o szerokości 60 cm z materacem o grubości 8 cm, którą da się złożyć i wykorzystać jako półkę na bagaż, bądź leżanka komfortowa o szerokości 70 cm z materacem o grubości 10 cm i drabinką. Na tym nie koniec. Nowa drabinka prowadząca do góry, będąc krótszą i łatwiejszą w rozłożeniu, nadal ma w pełni wystarczać. Ponadto dolne łóżko można zamówić w wersji przeistaczającej się w leżak. Zarówno lewa, jak i prawa jego część mogą być wówczas uniesione, tworząc pozycję na przykład do oglądania filmów. Co więcej, w ofercie pozostała odmiana typu „salonka”, z dolną leżanką dzieloną na trzy części. Można wtedy uzyskać stolik z dwoma siedziskami, choć trzeba poświęcić przestrzeń na lodówki. Przy tym na postoju osoby przebywające w kabinie mogą czuć się bezpiecznie. Wydłużone do dołu drzwi pozostawiają odsłonięty jedynie dolny stopień wejściowy. Ewentualnego intruza powstrzymają dodatkowe rygle zamykane od wewnątrz – dodatkowe mechaniczne nocne zamki w obu drzwiach chroniące przed wejściem do środka przez osoby niepowołane.

REKLAMA

Poza tym firma przeprowadziła kompleksowe badania systemu oświetlenia wnętrza w celu zwiększenia komfortu widzenia w każdych warunkach. Powyższe ukierunkowano na zapewnienie odpowiedniej jakości i jasności światła tam, gdzie i kiedy jest ono potrzebne, właściwie oświetlając kabinę dla każdego rodzaju użytkowania. Nowe, ściemniane lampy sufitowe w pełnej technologii LED można ustawić tak, by zapewnić oświetlenie tła dla nocnej jazdy lub pełnego oświetlenia wnętrza. Dwie niezależne, w pełni diodowe lampki do czytania gwarantują oświetlenie dla kierowcy i pasażera. Oprócz dogodnie rozmieszczonych przełączników, położony na górnej półce nad kierowcą obrotowy przełącznik świateł pozwala na obsługę całego systemu oświetlenia. W nocy z kolei zlokalizowana przy drzwiach funkcja blokowania przełączania inteligentnego oświetlenia powoduje, że otwarcie drzwi nie włącza wszystkich świateł.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA