REKLAMA

Premierowy model S-WAY – nowe otwarcie IVECO Cz. 12

2 lipca na konwencji, która odbyła się w centrum wystawienniczym IFEMA w Madrycie, IVECO zaprezentowało swojej sieci dealerskiej, sprzedawcom, klientom i przedstawicielom prasy międzynarodowej nową gamę ciężką. Gama ta stanowi następcę serii Stralis – Stralis AS, jest oznaczona jako S-WAY i analogicznie jak poprzednik bazowo służy do obsługi ruchu dalekobieżnego. W tym wielkim dla włoskiego koncernu wydarzeniu ogółem wzięło udział około 1300 osób, a wśród uczestników znaleźli się przedstawiciele takich firm jak Amazon, Shell i Microsoft.

Jarosław Brach

Novum przedstawia nowy świat komunikacji i łączności, który utrzymuje stałe połączenie między wszystkimi zaangażowanymi i powiązanymi stronami – kierowcą, właścicielem floty, dealerem i IVECO, wymieniając i dzieląc się informacjami oraz uczestnicząc w budowaniu rentowności firmy. S-WAY charakteryzuje się bowiem wysokim poziomem komunikacji ze światem zewnętrznym. Dzięki temu przedstawiciele działów logistyki oraz managerowie flot z firm transportowych mogą na bieżąco optymalizować konieczność wykonania naprawy i planować realizację czynności eksploatacyjnych, monitorować zużycie paliwa oraz TCO. Zaawansowana nowa komunikacja – moduł komunikacji w S-WAY – łączność online S-WAY została w takim razie zaprojektowana w celu wspierania operatorów logistycznych i zarządzających flotą. Kwestia dotyczy maksymalizowania dyspozycyjności – sprawności – gotowości technicznej – czasu pracy taboru poprzez m.in. optymalizację czasu pracy, wzrost efektywności paliwowej – uzyskiwanie dalszych oszczędności w zużyciu paliwa, prewencyjny serwis i zapewnienie operatorom transportu spójnych i przewidywalnych usług dla zagwarantowania niskich całkowitych kosztów posiadania i użytkowania (TCO) oraz pomocy im w zabezpieczeniu wyższej rentowności prowadzonej przez nich działalności.

REKLAMA

Przede wszystkim premierowy, zaawansowany moduł telematyczny Connectivity Box w S-WAY wykorzystuje komunikację bezprzewodową, aby zapewnić większą wygodę kierowcy oraz ułatwić korzystanie z funkcji oceny stylu jazdy pokładowego trenera. Jest mianowicie bogatym w możliwości systemem komunikacji, pozwalającym gromadzić, przetwarzać i wymieniać dane w czasie rzeczywistym. Udostępnia nowe, dopasowane do potrzeb klienta profesjonalne konsultacje i doradztwo paliwowe, zarządzanie flotą i usługi serwisowe, aby zoptymalizować wydajność i efektywność aut. Działa na platformie usług opracowanej we współpracy z koncernem Microsoft, bazując na infrastrukturze „Microsoft Azure” opartej na chmurze, co przyczynia się do bezpiecznego przechowywania danych i zarządzania nimi oraz wieloma innymi usługami ukierunkowanymi na pomoc użytkownikowi w kreowaniu wartości dodanej. Właściciele i kierowcy są stale połączeni z pojazdem poprzez swoje urządzenie mobilne lub komputer PC, korzystając z przyjaznego dla użytkownika portalu i aplikacji MyIVECO. W praktyce powyższe oznacza m.in., że po wykryciu problemu kierowca może zatrzymać ciężarówkę w dowolnym miejscu i zgłosić się na centralną infolinię. Obsługę odbywa się także w języku polskim. Następnie infolinia łączy go z serwisem, który wcale nie musi być serwisem najbliższym temu pojazdowi. Po raz kolejny można więc liczyć na rozmowę w języku polskim. Przy tym rozmówcą będzie serwisant, który poprosi kierowcę o podanie specjalnego kodu z systemu multimedialnego. W oparciu o ten kod zyska on dostęp do komputera samochodu, ale łącząc się z nim nie bezpośrednio, lecz za pośrednictwem chmury – wirtualnego dysku. Wtedy pojawi się m.in. możliwość wprowadzania zmian w oprogramowaniu oraz usuwania błędów. Przykładowo stanie się możliwe nawet przeprogramowanie ogranicznika prędkości. Gdy zajdzie taka potrzeba, kierowca może być też poproszony o pokonanie krótkiego odcinka dla sprawdzenia poprawności działania wprowadzonych usprawnień czy weryfikacji prawidłowości dokonanej naprawy.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA