REKLAMA

Premierowy model S-WAY – nowe otwarcie IVECO Cz.13

2 lipca na konwencji, która odbyła się w centrum wystawienniczym IFEMA w Madrycie, IVECO zaprezentowało swojej sieci dealerskiej, sprzedawcom, klientom i przedstawicielom prasy międzynarodowej nową gamę ciężką. Gama ta stanowi następcę serii Stralis – Stralis AS, jest oznaczona jako S-WAY i analogicznie jak poprzednik bazowo służy do obsługi ruchu dalekobieżnego. W tym wielkim dla włoskiego koncernu wydarzeniu ogółem wzięło udział około 1300 osób, a wśród uczestników znaleźli się przedstawiciele takich firm jak Amazon, Shell i Microsoft.

Jarosław Brach

Opierając się na infrastrukturze „Microsoft Azure” wykorzystującej chmurę, moduł komunikacji w S-WAY udostępniają zarazem nową gamę usług. Przechodzi w niej od podejścia reaktywnego do proaktywnego, oferując nowy sposób obliczania przebiegów między przeglądami oraz prewencyjny serwis – obsługę predykcyjną. Pozwala to na bezpośrednią komunikację – stały kontakt S-WAY z dyspozytornią IVECO Control Room, czyli pomieszczeniem, w którym dane o wydajności pojazdu są wymieniane i dostarczane w czasie rzeczywistym. Specjaliści IVECO monitorują ciężarówkę przez całą dobę, aby zmaksymalizować jego dyspozycyjność i produktywność. Poprzez proaktywne podejście wykorzystują alarmy wywołane przez kody diagnostyczne, zdalną diagnostykę i bezprzewodową aktualizację oprogramowania, dla zminimalizowania liczby wizyt w serwisie. Równocześnie podejmują działania zapobiegawcze inicjowane przez kody diagnostyczne i monitorowanie stanu technicznego akumulatora, klocków hamulcowych, filtrów paliwa i innych materiałów eksploatacyjnych, dzięki czemu klienci mogą skuteczniej – bardziej efektywnie planować niezbędne przestoje serwisowe.

Komunikacja S-WAY oferuje jeszcze wiele funkcji pomagających menedżerom optymalizować wydajność flot i obniżać całkowity koszt posiadania. Funkcje te są łatwo dostępne na portalu i w aplikacji MyIVECO, co umożliwia klientom monitorowanie taboru za pomocą komputera stacjonarnego lub urządzenia mobilnego w podróży. Mogą w czasie rzeczywistym analizować zużycie paliwa i styl jazdy kierowcy, aby określić sposoby optymalizacji wydajności floty. Wbudowany – pokładowy system oceny stylu jazdy (DSE) generuje cotygodniowe Smart raporty, zawierające kluczowe parametry auta: korzystanie przez kierowcę z funkcji predykcyjnych oraz sugestie, jak poprawić styl jazdy w celu optymalizacji zużycia paliwa i wykorzystania ciężarówki. Dane udostępniane przez samochód w czasie rzeczywistym umożliwiają również menedżerom floty efektywne planowanie interwencji konserwacyjnych i naprawczych dla ograniczenia nieplanowanych postojów i maksymalizacji żywotności monitorowanych komponentów w oparciu o faktyczne korzystanie z pojazdu.

REKLAMA

W skład udostępnionych w S-WAY nowych, dostosowanych do potrzeb i bazujących na sieciowości usług zarządzania flotą wchodzi także modułowa paleta spersonalizowanych usług premium, w tym profesjonalne konsultacje – doradztwo paliwowe oraz zarządzanie flotą i jej konserwacją. Profesjonalna usługa konsultacji paliwowych dostarcza szczegółową analizę zużycia paliwa przez pojazd oraz sugestie specjalistów IVECO w zakresie sposobów poprawy oszczędności paliwa. Analiza ta jest porównywana z idealnym, opartym na zadaniach transportowych, szacunkowym zużyciem paliwa. Monitorowanie w czasie rzeczywistym i powiadamianie o zdarzeniach mogących mieć wpływ na efektywność paliwową, takich jak ciśnienie w oponach, zapchanie filtrów i stan naczepy, pozwalają więc w porę zareagować oraz dodatkowo zwiększyć oszczędność paliwa i dalej redukować całkowity koszt posiadania. W tym obszarze propozycje MyIVECO Way zapewniają w takim razie spójną i przewidywalną usługę – służąc do monitorowania dyspozycyjności i zoptymalizowanego zarządzanie flotą – oraz zabezpieczają dostęp online do danych – wyników i funkcji pojazdu, za co odpowiada przyjazna dla użytkownika aplikacja MyIVECO EASY Way. M.in. we współpracy z zewnętrznymi firmami Verizon i Astrata S-WAY oferuje nową, zaawansowaną usługę logistyczną i dyspozytorską. Umożliwia ona menedżerowi floty identyfikowanie i śledzenie auta za pomocą funkcji Geofencing oraz udostępnia usługę zdalnego pobierania danych z tachografu (RTD). Alternatywnie, interfejs sieciowy (API) aplikacji MyIVECO współpracuje z systemem klienta do zarządzania flotą, w obrębie jednego systemu dostarczając wszelkie dane pojazdu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA