Zmianom w sferze kabiny oraz usieciowienia i łączności towarzyszą dotychczasowe układy napędowe. Tu koncern podkreśla, że S-WAY to nadal zrównoważona ciężarówka zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju, gdyż napędzana zarówno przez silniki zasilane olejem napędowym, jak i gazem ziemnym. Montowane jednostki wysokoprężne pochodzą z trzech serii – 9-litrowej Cursor 9, 11-litrowej Cursor 11 i 13-litrowej Cursor 13, pokrywających zakres mocy maksymalnych od 310 do 570 KM. Silniki te cechują zaawansowane technologie, w tym liczne rozwiązania służące oszczędzaniu paliwa, takie jak:
tzw. inteligentny EGR – smart EGR, zwiększający wydajność spalania poprzez optymalizację czasu wtrysku i zmniejszanie zużycia paliwa;
- inteligentny osprzęt silnika, wyłączający się, gdy nie jest potrzebny, i w efekcie zapobiegający stratom energii;
- funkcja Anti-Idling, pozwalająca uniknąć długiego czasu pracy na biegu jałowym, gdyż automatycznie wyłączająca wtedy silnik;
- wyjątkowy układ oczyszczania spalin HI-SCR.
W przypadku z kolei wydań gazowych dostępne są wersje zasilane gazem ziemnym z dwoma pojemnościami i mocami od 340 do 460 KM. Przy czym do przewozów na długich dystansach w pierwszym rzędzie polecane są: Cursor 9 o pojemności 8,7 litra w wykonaniu 400-konnym (1700 Nm) i Cursor 13 o pojemności 12,9 litra w wykonaniu 460-konnym (2000 Nm). Oba mogą być zasilane gazem ziemnym w postaci skroplonej (LNG) lub sprężonej (CNG), a ich głównymi zaletami są brak: AdBlue, kompleksowego układu oczyszczania spalin, filtra cząstek stałych, aktywnej regeneracji i konieczności obsługi układu oczyszczania.
Jednocześnie wszystkie te jednostki, zarówno wysokoprężne, jak i gazowe, zapewniają moc spełniającą oczekiwania ogółu firm transportowych oraz współpracują z podzespołami przekładającymi się na podniesienie efektywności paliwowej. Do przeniesienia napędu służy najnowszej generacji zautomatyzowana skrzynia przekładniowa ZF Hi-Tronix. Przewidujący system wspomagania jazdy HI-CRUISE integruje układy oparte na technologii geolokalizacji GPS, takie jak tempomat i układ zmiany biegów, przewidujące profil i wysokości trasy, oraz rozszerza zakres działania funkcji Eco-roll. Skrzynia biegów, mapa i pozycjonowanie GPS są połączone, co pozwala stosować strategię jazdy przewidującej, idealnie dopasowującą sekwencję zmiany biegów do topografii. Poza tym do silników premierowego IVECO jest dedykowany nowy rodzaj oleju – typ 0W20, opracowany przez firmę Petronas. Jego wprowadzenie ma obniżyć opory silnika i w rezultacie ograniczyć zużycie paliwa o 2%.
Komentarze