REKLAMA

Premierowy model S-WAY – nowe otwarcie IVECO Cz.15

2 lipca na konwencji, która odbyła się w centrum wystawienniczym IFEMA w Madrycie, IVECO zaprezentowało swojej sieci dealerskiej, sprzedawcom, klientom i przedstawicielom prasy międzynarodowej nową gamę ciężką. Gama ta stanowi następcę serii Stralis – Stralis AS, jest oznaczona jako S-WAY i analogicznie jak poprzednik bazowo służy do obsługi ruchu dalekobieżnego. W tym wielkim dla włoskiego koncernu wydarzeniu ogółem wzięło udział około 1300 osób, a wśród uczestników znaleźli się przedstawiciele takich firm jak Amazon, Shell i Microsoft.

Jarosław Brach

Przy tym koncern mocno stawia na gaz. Dostępny w debiutującej gamie S-WAY Natural Power (NP) maksymalizuje zalety przyjaznego dla środowiska paliwa, jakim pozostaje gaz ziemny (LNG i CNG). Powyższe odgrywa istotną rolę dla poprawy jakość powietrza, łagodzenia zmian klimatycznych i przyczyniania się do spokojniejszej i cichszej pracy, ponieważ poziom emisji hałasu określono na zaledwie 71 dB(A). Dzięki właśnie tej cichej pracy S-WAY NP staje się idealny do nocnych dostaw i zadań w branży komunalnej. Zasilany zaś LNG sprawdza się w transporcie na długich trasach, na jednym tankowaniu mając do 1600 km zasięgu. W przypadku operatorów logistycznych, pragnących prowadzić „ekologiczną – zieloną" flotę, jawi się zatem jako ciekawa alternatywa, przy zasilaniu skroplonym gazem ziemnym i mocy silnika 460 KM oferująca w pełni dalekobieżny zasięg. Dzięki temu pojazdowi przewoźnicy mogą więc korzystać ze wszystkich zalet gazu ziemnego - w klasie tonażowej ciężkiej jedynej dostępnej od ręki, niskoemisyjnej alternatywy dla oleju napędowego. Zasilanie gazem ziemnym zapewnia bowiem emisję cząstek stałych o 99% niższą niż dla oleju napędowego i o 90% niższą emisję NO2. Do tego, w przypadku użycia biometanu, emisja CO2 kształtuje się na poziomie niższym nawet o 95%.

REKLAMA

W trakcie lipcowego spotkania podmiot ujawnił także pewne informacje i plany w sferze nowych projektów w zakresie paliw alternatywnych. Poza wersjami na płynny i sprężony gaz ziemny, już od 2021 roku ma być testowany S-WAY z napędem wodorowym, opracowany wraz z trzema producentami ogniw paliwowych. Napęd w nim zapewnią silniki elektryczne, natomiast energia elektryczna będzie wytwarzana przez ogniwa wodorowe. Dzięki temu otrzyma się całkowicie bezemisyjny pojazd o rozsądnym zasięgu, mogący stanowić europejską konkurencję dla sławnej Nikoli Tre. Ogółem dla fazy prób powstanie 16 takich aut.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA