[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Premierowy model S-WAY – nowe otwarcie IVECO Cz.5

2 lipca na konwencji, która odbyła się w centrum wystawienniczym IFEMA w Madrycie, IVECO zaprezentowało swojej sieci dealerskiej, sprzedawcom, klientom i przedstawicielom prasy międzynarodowej nową gamę ciężką. Gama ta stanowi następcę serii Stralis – Stralis AS, jest oznaczona jako S-WAY i analogicznie jak poprzednik bazowo służy do obsługi ruchu dalekobieżnego. W tym wielkim dla włoskiego koncernu wydarzeniu ogółem wzięło udział około 1300 osób, a wśród uczestników znaleźli się przedstawiciele takich firm jak Amazon, Shell i Microsoft.

Pierwszą składową strategii „klient w centrum uwagi" stali się kierowcy. To właśnie dla nich zaprojektowano nową kabinę. Kolejnym założeniem jest zaprezentowanie funkcji pozwalających na ułatwienie pracy osobom zarządzającym flotą i równocześnie przynoszących większe zyski dla właściciela firmy transportowej.
Elementem najbardziej charakterystycznym dla S-WAY pozostaje oczywiście kompletnie nowa kabina, przygotowana całkowicie od podstaw. Jak podaje podmiot, ze starej kabiny przejęto jedynie ścianę tylną. Kabinę tę wyróżniają:

  • zupełnie nowa stylistyka;
  • podniesiony poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego;
  • poprawiony poziom komfortu pracy i odpoczynku;
  • włączenie do świata cyfrowego jako centrum pracy;

ze względu na modułową budowę stanowienie bazy dla kolejnych kabin, jakie pojawią się wkrótce i będą przeznaczone dla odmian dedykowanych do przewozów krótko- i średniodystansowych, czyli do obsługi ruchu dystrybucyjnego oraz krajowego i międzynarodowego na krótszych trasach.

REKLAMA

Przede wszystkim stylistyka tej kabiny kompletnie odbiega od stylistyki dotychczasowej serii Stralis. Jest ostra i dynamiczna, silnie nawiązując do wyglądu najnowszych wyrobów proponowanych przez konkurencję. W trakcie premiery dało się nawet słyszeć uwagi, że oto nadjeżdża ostatnia Scania. I rzeczywiście takich ogólnych podobieństw da się znaleźć wiele. Nie należy się jednak temu dziwić – reguły aerodynamiki są dla ogółu takie same, podobnie jak ścieżki zmierzające do redukcji oporu powietrza. Tym samym w zakresie podstawowych kształtów ciężarówki muszą się upodabniać do siebie, bo przy z jednej strony ograniczeniach natury legislacyjnej co do wymiarów, z drugiej chęci uzyskania wewnątrz jak największej przestrzeni życiowej, z trzeciej nieubłaganych prawach fizyki po prostu nie ma innego wyjścia. Powyższe oczywiście nie oznacza, że każda marka nie chce silniej zaakcentować swojej stylizacyjnej niezależności i odmienności.

W kabinie S-WAY z przodu dominują kształty odwołujące się do motywu odwróconego trapezu. Nawiązują do niego: pas podszybia koloru czarnego, u swojej góry mieszczący mocowania dla dwóch wycieraczek o dużej efektywnej powierzchni pracy, pod tym pasem panel u dołu środkowej swojej partii ze stylizowanym napisem IVECO, i następnie atrapa wlotu powietrza – dla kontrastu wizualnego – tak samo jak pas podszybia – koloru czarnego. Atrapa ta zawiera pięć poziomych ramion – linii podziału, wyznaczonych przez listwy ponownie przypominające odwrócony trapez. Na wysokości dwóch dolnych – najniższych z tych listew umieszczono zintegrowane reflektory – ustawione lekko ukośnie i mocno wydłużone na zewnątrz, wobec czego ich zewnętrzne fragmenty zachodzą już na boki. Pod tymi reflektorami zamontowano trzyczęściowy zderzak, z bocznymi – narożnymi partiami wyższymi i z każdej ze stron mającymi po lekko ukośnym przetłoczeniu pełniącym pewne funkcje aerodynamiczne – wpływającym na spadek oporu powietrza – oraz dolnym elementem niższym i wydłużonym. Tym samym górną linia zderzaka także tworzy odwrócony trapez, a nad jej środkowym niższym fragmentem przebiega dolna linia przedniej atrapy, też bazująca na motywie odwróconego trapezu. Z boków zwracają zaś uwagę: dolny panel drzwi przykrywający dwa górne stopnie wejściowe – odkryty pozostaje więc tylko najniższy stopień, przetłoczenie w formie listwy wyprowadzone znad przednich reflektorów i najpierw lekko się wznoszące, potem – za drzwiami – silniej opadające, ukośna, mocno wznosząca się linia poprowadzona pod dolną krawędzią jednolitych szyb w oknach oraz tylne górne przetłoczenie na wysokości tych szyb – dla kontrastu wizualnego ponownie koloru czarnego i znowuż oparte na motywie trapezu, ale tym razem ustawionego pionowo, z dłuższą podstawą przylegającą do pionowej tylnej krawędzi drzwi i asymetrycznymi ramionami – o różnych długościach – tzn. górnym dłuższym i ustawionym pod mniejszym kątem, a dolnym krótszym i wskutek tego ustawionym pod większym kątem.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij