[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Premierowy model S-WAY – nowe otwarcie IVECO Cz.7

2 lipca na konwencji, która odbyła się w centrum wystawienniczym IFEMA w Madrycie, IVECO zaprezentowało swojej sieci dealerskiej, sprzedawcom, klientom i przedstawicielom prasy międzynarodowej nową gamę ciężką. Gama ta stanowi następcę serii Stralis – Stralis AS, jest oznaczona jako S-WAY i analogicznie jak poprzednik bazowo służy do obsługi ruchu dalekobieżnego. W tym wielkim dla włoskiego koncernu wydarzeniu ogółem wzięło udział około 1300 osób, a wśród uczestników znaleźli się przedstawiciele takich firm jak Amazon, Shell i Microsoft.

Ponieważ sama budowa kabin opiera się na systemie modułowym, pozostałe kabiny przeznaczone dla odnowionych wariantów klasy tonażowej ciężkiej wykorzystają większość tych samych wytłoczek i tę samą czy zbliżoną strukturę nośną – szkielet. Docelowo ma to być cztery czy pięć kabin: dwie szersze – debiutująca teraz z dachem podwyższonym – typu AS i z dachem o normalnej wysokości oraz dwie-trzy węższe i niższe – krótka, dzienna, długa sypialna i długa sypialna z podwyższonym dachem. Kabina krótka trafi do wersji dystrybucyjnych, specjalizowanych i specjalnych, podobnie jak długa, podczas gdy długa z podwyższonym dachem stosowana będzie głównie w odmianach eksploatowanych na średnich dystansach – w przewozach krajowych. Wszystkie te niższe kabiny – ze względu na redukcję wysokości – otrzymają po cztery poziome listwy na przedniej atrapie, a zderzak w kabinie krótkiej, dziennej pomalowano na kolor czarny, podczas gdy w pozostałych kabinach zderzak cechuje ten sam kolor, co kabiny. Ponadto w kabiny węższe będzie wyposażony następca specjalizowanej i specjalistycznej gamy Trakker, który może zostać zaprezentowany już w przyszłym roku.

Kabina S-WAY powstała również z myślą o bezpieczeństwie kierowcy. Wzmocniono ją, przez co gwarantuje wytrzymałość mechaniczną zgodną z normą ECE R29.03 dotyczącą zderzeń z udziałem kabiny. Dużo lepsza bezpośrednia widoczność we wszystkich kierunkach i w każdych warunkach, w tym podczas manewrów, wynika zaś z zastosowania nowych lusterek wstecznych i jednoczęściowych okien bocznych. Przy tym S-WAY można wyposażyć w reflektory przednie w technologii LED – pełne oświetlenie LED, które charakteryzują się znacznie lepszą wiązką światła, poprawiając bezpieczeństwo w warunkach słabego oświetlenia. Wiązka cechuje się bowiem większym zasięgiem, poprawiając widoczność i postrzeganie przeszkód o 15%, co właśnie dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo w warunkach słabego oświetlenia. Jednocześnie zostały zmodernizowane hamulce osi przedniej, co przełożyło się na skrócenie drogi hamowania o 15%, jeszcze bardziej zwiększając ogólne bezpieczeństwo.

REKLAMA

Zarazem, co niezwykle mocno podkreśla koncern, premierową kabinę S-WAY AS całkowicie przeprojektowano i skoncentrowano wokół kierowcy – z myślą o nim. Dla zapewnienia najlepszej wygody i jakości życia na pokładzie układ kabiny łączy więc w sobie funkcjonalność oraz komfort, tworząc przestronne, dobrze wyposażone środowisko życia dla kierowcy i pasażera z dużą przestrzenią – przestronnym otoczeniem do swobodnego poruszania się, pojemnymi i dobrze zorganizowanymi schowkami, wysoką ergonomią wskutek dobrego rozmieszczenia elementów obsługi oraz wygodną i funkcjonalną częścią sypialną. Ponadto S-WAY zawiera kompletną gamę zaawansowanych systemów wspomagania jazdy, pomagających kierowcę w sprawnym i bezpiecznym prowadzeniu auta przy równoczesnym zmniejszeniu zmęczenia na drodze.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij