[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Premierowy model S-WAY – nowe otwarcie IVECO Cz.8

2 lipca na konwencji, która odbyła się w centrum wystawienniczym IFEMA w Madrycie, IVECO zaprezentowało swojej sieci dealerskiej, sprzedawcom, klientom i przedstawicielom prasy międzynarodowej nową gamę ciężką. Gama ta stanowi następcę serii Stralis – Stralis AS, jest oznaczona jako S-WAY i analogicznie jak poprzednik bazowo służy do obsługi ruchu dalekobieżnego. W tym wielkim dla włoskiego koncernu wydarzeniu ogółem wzięło udział około 1300 osób, a wśród uczestników znaleźli się przedstawiciele takich firm jak Amazon, Shell i Microsoft.

Ogólnie budowa i aranżacja kabiny opierają się na potrzebach kierowcy, począwszy od zabezpieczania idealnej pozycji do prowadzenia. W porównaniu ze Stralisem podstawę siedziska regulowanego fotela obniżono o 6 centymetrów dla zwiększenia zarówno grubości siedziska, jak i zakresu skoku – zakres odsuwania foteli do tyłu wzrósł o 5 centymetrów dla fotela kierowcy i aż o 17 centymetrów dla fotela pasażera. Powyższe gwarantuje wszystkim kierowcom wygodną pozycję i optymalną widoczność. Tym samym regulowany fotel pozwala kierowcy ustawić odpowiednią odległość od wielofunkcyjnej kierownicy Obręcz koła tej kierownicy ma na dole część płaską, analogicznie jak w premierowym Daily, co oznacza więcej miejsca na nogi prowadzącego. Dzięki temu da się zmieścić kierowców o różnych kształtach i rozmiarach, zapewniając im maksymalny komfort, w tym właśnie odpowiednią ilość miejsca na nogi. Takich drobnych, ale kluczowych usprawnień jest o wiele więcej. Tablica rozdzielcza i konsola środkowa zostały przeprojektowane dla poprawy wygody i efektywności obsługi, aczkolwiek – obiektywnie oceniając – aż tak bardzo nie różnią się od tych w obecnych Stralisach. Niemniej wskutek wprowadzonych zmian uzyskano szybki dostęp do najważniejszych funkcji, dzięki m.in. nowemu rozmieszczeniu elementów i znacznie lepszej funkcjonalności. Takie ergonomiczne rozmieszczenie elementów obsługi skutkuje tym, że wszystkie kluczowe funkcje są w zasięgu ręki, co przekłada się na prostszą i efektywną obsługę pojazdu – przykładowo nowy przycisk uruchamiania/wyłączania silnika oraz gniazdo na elektroniczny kluczyk ze zintegrowanym pilotem zdalnego sterowania są praktycznie umieszczone na tablicy rozdzielczej w pobliżu przycisków obsługi skrzyni biegów D/N/R (sterowanie przekładnią w trybie automatycznym). Liczne przełączniki w konsoli środkowej zwiększają liczbę możliwych kombinacji, przy czym pozostawiono dodatkowe wolne przełączniki do sterowania funkcjami nadwozia samochodu lub naczepy. Wielofunkcyjna kierownica w zasięgu dłoni udostępnia wszelkie niezbędne funkcje, w tym systemy wspomagania kierowania – mieści dokładnie 22 przełączniki, w większości zlokalizowane z przodu, chociaż te do sterowania radiem zawiera z tyłu, jak w Renault Gama T. Taka konfiguracja eliminuje rozpraszanie uwagi prowadzącego, który może obsługiwać elementy bez konieczności zdejmowania rąk z kierownicy, co zwiększa jego bezpieczeństwo i komfort. Przy tym, ponieważ nowy moduł komunikacyjny przygotowano także z myślą o kierowcach, 7-calowy ekran dotykowy odpowiada za dostęp do nowoczesnego systemu informacyjno-rozrywkowego z funkcjami rozpoznawania głosu, co pozwala prowadzącemu na korzystanie w kabinie z funkcji cyfrowych, między innymi podłączenia i widoczności ekranu telefonu Apple Car Play. Pozwalając kierowcy zintegrować swoje urządzenie mobilne poprzez Apple Car Play nawigacja powoduje zatem, że może on m.in. zabrać do ciężarówki swoje cyfrowe życie. Apple Car Play umożliwia mu bowiem odzwierciedlenie ekranu urządzenia mobilnego w nowym systemie informacyjno-rozrywkowym i bezpieczne korzystanie ze wszystkich funkcji podczas jazdy. Dostępne są też: Bluetooth do transmisji strumieniowej w trybie głośnomówiącym i audio, radio DAB, system rozpoznawania głosu, system nawigacji dla ciężarówek oraz wiele udogodnień sprzętowych i programowych, w tym funkcje zabezpieczeń cybernetycznych – bezpieczeństwa cybernetycznego. Kierowca ma jeszcze dostęp do usług pomocy całodobowej i pomocy zdalnej oraz do systemu oceny stylu jazdy.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij