[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Premierowy model S-WAY – nowe otwarcie IVECO Cz.9

2 lipca na konwencji, która odbyła się w centrum wystawienniczym IFEMA w Madrycie, IVECO zaprezentowało swojej sieci dealerskiej, sprzedawcom, klientom i przedstawicielom prasy międzynarodowej nową gamę ciężką. Gama ta stanowi następcę serii Stralis – Stralis AS, jest oznaczona jako S-WAY i analogicznie jak poprzednik bazowo służy do obsługi ruchu dalekobieżnego. W tym wielkim dla włoskiego koncernu wydarzeniu ogółem wzięło udział około 1300 osób, a wśród uczestników znaleźli się przedstawiciele takich firm jak Amazon, Shell i Microsoft.

Oprócz tego, zgodnie z przyjętym założeniem, kierowca dostaje do dyspozycji obszerne, dobrze wyposażone miejsce pracy i odpoczynku. Nowa koncepcja kabiny tworzy mianowicie przestronne środowisko życia z dużą ilością przestrzeni na swobodne poruszanie się. Zmodyfikowane konstrukcja dachu, dolny tunel i górna półka w środku kabiny zapewniają komfortową wysokość 2,15 m, spełniającą oczekiwania nawet najwyższych kierowców. Dokonano tego między innymi dzięki obniżeniu tunelu silnika. Jest on o 11 centymetrów niższy niż w Stralisie, licząc zaledwie 9,5 centymetra. Co więcej, w porównaniu z poprzednikiem podwyższony dach zyskał zupełnie nowy, mniej ścięty kształt, a górną wzdłużną przestrzeń użytkową wyróżnia szerokość większa o 35 cm. Tym samym łatwiejszy stał się dostęp do górnej leżanki i schowków. Same schowki nad szybą są o 20% pojemniejsze, a ilość wolnej przestrzeni między nimi a górnym łóżkiem zwiększyła się aż o połowę. Ogólnie więc, w przeciwieństwie do Stralisa, nie stwarza problemu chodzenie po kabinie przy rozłożonym górnym łóżku czy przebieranie się. Można także odnieść wrażenie, że kabinę zawieszono wyżej, choć nadal prowadzą do niej tylko trzy stopnie.

REKLAMA

Kolejna zaleta polega na tym, że centralną konsolę cechują liczne, użyteczne funkcje, sprzyjające komfortowi kierowcy i pasażera: poręczna półka z uchwytami na butelki i kubki, gniazda USB i 12 V oraz – dzięki niższemu tunelowi silnika – szuflada na płasko mieszcząca dokumenty o rozmiarze do formatu A4 – wszystko podświetlone światłem konsoli, umożliwiającym korzystanie w nocy. Składany stolik na tablicy rozdzielczej przed siedzeniem pasażera może zaś służyć do wygodnego spożywania posiłków lub jako użyteczne biurko do pracy. Do tego dochodzą pojemne schowki. Są one wygodnie rozlokowane w całej kabinie, tak by zapewnić całe potrzebne kierowcy miejsce na przechowywanie i tak aby wszystko zawsze znajdowało się w zasięgu ręki. Nowy otwarty schowek podręczny w bocznych drzwiach zawiera uchwyt na 1,5-litrową butelkę. Przeprojektowana górna półka oferuje przestrzeń o pojemności 250 litrów. Mając natomiast na uwadze żywienie i chcąc sprostać różnym wymaganiom, zadbano o posiłki i napoje poprzez dostępne schowki termiczne i dwie wysuwane spod dolnej leżanki lodówki o pojemności 50 litrów każda, przy czym ta od strony kierowcy może być przedzielona, z połową pojemności przeznaczoną na mrożenie. Wieko u góry lodówki ułatwia kierowcy bezpieczne sięgnięcie po chłodny napój bez konieczności całkowitego otwierania drzwiczek – dostępne są dwie pozycje wysunięcia: niepełne tylko dla otwarcia górnego wieka lub – przy pełnym wysunięciu – dla otwarcia całej pokrywy. Uzupełnienie tego stanowią przestronne schowki zewnętrzne, które mogą być umieszczone zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera, o dużej pojemności wynoszącej 375 litrów. Warto jeszcze wskazać, że układ klimatyzacji oraz zintegrowane systemy chłodzenia i ogrzewania postojowego przekładają się na idealną temperaturę we wnętrzu kabiny w każdych warunkach pogodowych, podczas jazdy lub postojów.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij