Próba elektrycznej ciężarówki z akumulatorem rusza w drogę

20 pojazdów ciężarowych DAF LF Electric pod zabudowę wchodzi do eksploatacji w ramach finansowanej przez DfT próby Battery Electric Truck. W jednym z największych i najbardziej znaczących dotychczas wdrożeń bezemisyjnych ciężarówek w Wielkiej Brytanii, 20 sztuk DAF LF Electric wchodzi do służby w szeregu organów publicznych, w tym National Health Service (NHS) i władzach lokalnych, w ramach Prób Akumulatorowej Elektrycznej Ciężarówki (Battery Electric Truck Trial – BETT), finansowanej przez Departament Transportu (DfT).

DAF LF Electric Producent

Pojazd próbny BETT

Pojazd BETT Wózki wchodzą teraz w codzienne operacje, jednocześnie gromadząc dane w czasie rzeczywistym; wyniki zostaną wykorzystane na interaktywnej stronie internetowej, aby informować przyszłego operatora flotowego o decyzjach zakupowych i stymulować sprzedaż elektrycznych ciężarówek bateryjnych. Ponieważ rząd wyznaczył ambitne cele, aby zakończyć sprzedaż pojazdów ciężarowych o niezerowej emisji (od 2035 roku dla pojazdów o masie całkowitej 26 ton i mniejszej oraz 2040 dla pojazdów cięższych), oczekuje się, że BETT wywrze znaczący i pozytywny wpływ na przejście na pojazdy bezemisyjne. Jednym z kluczowych operatorów współpracujących z BETT jest NHS Supply Chain, który w ramach ustaleń wspierany przez Prohire Ltd. w zapewnianiu usług finansowych i konserwacyjnych ma wdrożyć osiem podwozi ciężarowych DAF LF Electric z zabudową chłodniczą w kilku swoich lokalizacjach w całym kraju. Pięć pojazdów jest również przeznaczonych dla lokalnych Trustów NHS. Pozostałe siedem przeznaczono do obsługi dwóch Organizacji Ramowych Władz Lokalnych zajmujących się dostawami materiałów szkolnych i Rad Lokalnych do wykorzystania w recyklingu i ogólnych zastosowaniach logistycznych. Zabudowy to nadwozia furgonowe PACCAR zaprojektowane i wyprodukowane przez DAF Truck oraz nadwozia z kontrolowaną temperaturą dostarczane przez Gray&Adams. Wszystkie pojazdy biorące udział w próbie mają charakterystyczne logo Battery Electric Truck Trial.

BETT jest wyceniany na 10 milionów GBP i skupia się na kompleksowym rozwiązaniu obejmującym pojazdy, infrastrukturę ładowania, szkolenia użytkowników, naprawy i konserwację oraz całkowity koszt posiadania, zapewniając wgląd operacyjny w różnych cyklach pracy. Stanowi część szerszych prób rządowych o wartości 20 milionów GBP dotyczących bezemisyjnego transportu drogowego ładunków i jest dostarczany przy użyciu SBRI (Inicjatywa Badań Małych Przedsiębiorstw) – to proces łączący wyzwania rządowe i pomysły z biznesu w celu tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Leyland Trucks z siedzibą w Lancashire – gdzie produkowany jest LF Electric – współpracuje z CENEX, organizacją zajmującą się badaniami i doradztwem niskoemisyjnym, nad stworzeniem interaktywnego raportu i strony internetowej BETT. Minister transportu, Trudy Harrison, powiedziała: „Wykazanie wysokiej wydajności technologii akumulatorów elektrycznych w wymagających, rzeczywistych środowiskach ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia dalszego budowania zaufania w branży wokół przyszłości ciężarówek o zerowej emisji. Jestem podekscytowana widząc, że więcej brytyjskich zielonych ciężarówek wyjeżdża na nasze drogi dzięki wsparciu przez rząd testów bezemisyjnego transportu drogowego o wartości 20 milionów funtów. Ta demonstracja pomoże nam w pełni zrozumieć korzyści płynące z tej nowej technologii, gdyż napędzamy rewolucję elektryczną w Wielkiej Brytanii i zwiększamy zielone miejsca pracy w naszych miastach i wsiach”.

Infrastruktura ładowania

Kluczem do BETT będzie również dokładna analiza ładowania pojazdów. W projekcie wykorzystanych zostanie 14 jednostek ładowania akumulatorów PACCAR o mocach od 22 kW do 180 kW, rozmieszczonych w 13 lokalizacjach operatorów, aby zaspokoić różne potrzeby operacyjne i zapewnić szeroki zakres danych.

Szkolenie kierowców

Prowadzącym pojazdy elektryczne BETT LF zostało zapewnione szkolenie ze strony kierowców Akademii DAF. Lokalni szkoleniowcy DAF zostali też zaznajomieni z zapewnieniem stałego wsparcia kierowców ad hoc, zgodnie z wymaganiami podczas próby.

Wsparcie serwisowe

Pojazdy BETT są utrzymywane i wspierane za pośrednictwem sieci dealerów DAF, w szczególności w siedmiu lokalizacjach, z których każda ma dwóch oddanych techników DAF, korzystających z kwalifikacji w zakresie konserwacji IMI na poziomie 3 oraz konkretnego szkolenia w zakresie świadomości produktów LF Electric.

DAF Trucks rozpoczął już wdrażanie dedykowanego szkolenia dotyczącego pojazdów elektrycznych, a 36 osób w sieci dealerów DAF uzyskało kwalifikacje IMI Level 2 lub Level 3.

Zbudowany w Wielkiej Brytanii

Leyland Trucks produkuje udaną serię pojazdów dystrybucyjnych LF, w tym LF Electric, który niedawno wszedł do produkcji w najnowocześniejszym zakładzie w Lancashire. Firma produkuje także najnowszą gamę ciężarówek z serii DAF XF, XG i XG+ z kierownicą po prawej stronie. Rob Lawton, główny inżynier ds. alternatywnych układów napędowych w Leyland Trucks, powiedział „Jest to znaczący krok w projekcie, ponieważ wprowadzamy pojazdy do działań w czasie rzeczywistym, ściśle współpracujemy z naszymi partnerami projektowymi w celu zebrania możliwie najdokładniejszych danych. Elektryfikacja staje się ważną kwestią dla operatorów i jest bardzo ważne, aby byli w stanie przeanalizować wiarygodne dowody przed zainwestowaniem w tę stosunkowo nową technologię. Jesteśmy wszyscy bardzo dumni z bycia częścią tego projektu i mania możliwość zaprezentowania naszej wiedzy inżynieryjnej i technologicznej”.

DAF LF Electric i CF Electric — bezemisyjne ciężarówki teraz dostępne w Wielkiej Brytanii

DAF Trucks jest jednym z pierwszych producentów ciężarówek mających już w sprzedaży na rynku brytyjskim w pełni elektryczne modele, w tym 19-tonowy typ LF Electric i większy CF Electric w wersji ciągnika 4x2 i podwozia 6x2. Oba doskonale nadają się do ogólnej dystrybucji oraz do licznych podobnych aplikacji, jak dostawy do supermarketów i zbieranie odpadów.

REKLAMA