[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Projekt pilotażowy: Daimler Trucks uczy ciężarówki, jak płacić Cz.1

W dniu 8 sierpnia ukazała się informacja, że w ramach projektu pilotażowego Daimler Trucks nadaje ciężarówce własną tożsamość cyfrową i zdolność prawną.

Ciężarówka identyfikuje się i kontaktuje z innymi maszynami dzięki nowo opracowanemu cyfrowemu Truck-ID. Dodatkowa technologia platformy Truck Wallet umożliwia korzystanie z Truck-ID do płatności i innych aplikacji. Pomyślna autonomiczna płatność odbywa się na stacjach ładowania elektrycznego. Podstawę technologiczną tworzy Truck Data Center z procesorem kryptograficznym nowego Actrosa
Daimler Trucks konsekwentnie przyspiesza cyfryzację swoich ciężarówek. W rezultacie kierowcy mogą odczuwać mniejszy stres w codziennej pracy. Również procesy robocze stają się bardziej wydajne i bezpieczniejsze. W tym kontekście jednym z obszarów rozwoju jest zdolność samochodów do samodzielnej komunikacji z innymi maszynami i wykonywania prawnie wiążących transakcji, takich jak płatności. Dzięki nowo utworzonemu cyfrowemu Truck-ID i powiązanemu portfelowi ciężarówek, w ramach projektu pilotażowego eksperci Daimler Trucks stworzyli odpowiednie warunki wstępne. W przypadku pierwszego użycia deweloperzy połączyli siły z partnerami i z powodzeniem dokonali automatycznej płatności w stacji ładowania elektrycznego.

W rozwiązaniu tym ciężarówki mogą identyfikować się i komunikować z innymi maszynami za pomocą swojego Truck-ID tak, jakby miały własną zintegrowaną kartę identyfikacyjną. Tym samym mogą zapewnić unikatowy podpis dla określonych procesów. Truck Wallet działa bowiem jako technologia platformy i centralny program użytkownika dla wszystkich aplikacji, które do różnych celów mogą uzyskiwać dostęp do Truck-ID. Truck-ID i Truck Wallet – obie te składowe znajdują się obecnie w fazie prototypowej i są przechowywane jako zaszyfrowane programy wewnątrz procesora kryptograficznego. Ten procesor stanowi część Truck Data Center – centralnej jednostki sterującej telematyką nowego Actrosa.

REKLAMA

Autonomiczna interakcja między ciężarówkami a innymi maszynami
Dr Helge Königs, kierownik projektu Truck Wallet w Daimler Trucks, ocenia: „Dzięki Truck-ID i Truck Wallet położyliśmy podwaliny pod autonomiczną interakcję między ciężarówkami a innymi maszynami - prawdziwy technologiczny kamień milowy. Naszym celem jest, aby w przyszłości ciężarówki we własnym imieniu mogły działać w różnych obszarach zastosowań. Kierowcy mogą wtedy bardziej skoncentrować się na swoich rzeczywistych zadaniach związanych z prowadzeniem pojazdu, a firmy przewozowe skorzystają ze znacznego ograniczenia pracy administracyjnej i bezpieczniejszych procesów. To praktycznie uniemożliwia dokonanie takich oszustw, jak te związane z kartami paliwowymi, w ramach których przestępcy kopiują kartę paliwową i szpiegują wprowadzony numer PIN. Również w przypadku wysoce zautomatyzowanych ciężarówek nasze prototypy wskazują kierunek, w którym mogą pójść takie udoskonalenia”.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij