REKLAMA

Projekt pilotażowy: Daimler Trucks uczy ciężarówki, jak płacić Cz.2

W dniu 8 sierpnia ukazała się informacja, że w ramach projektu pilotażowego Daimler Trucks nadaje ciężarówce własną tożsamość cyfrową i zdolność prawną.

Producent

Truck Wallet przechowuje gotówkę i karty, tak jak prawdziwy portfel Podobnie jak prawdziwy portfel, portfel ciężarówki może przechowywać gotówkę na płatności i dodatkowe karty, takie jak karty paliwowe i karty lojalnościowe - choć wszystkie w formie cyfrowej. Informacje elektroniczne, w tym także wszelkie dodane środki pieniężne, są przechowywane bezpośrednio w portfelu ciężarówki, a następnie za pośrednictwem połączenia Wi-Fi mogą być przesyłane do innych urządzeń. Proces ten jest zabezpieczony poprzez kontrole online w systemie. Technologia radiowa stanowi część Truck Data Center. Truck-ID podpisuje wszystkie procesy - unikatowe przypisanie do ciężarówki Oprócz automatyzacji procesów, największa zaleta przeprowadzania transakcji z Truck Wallet polega na połączeniu z Truck-ID. Truck-ID podpisuje cyfrowo wszystkie procesy portfela ciężarówek, a tym samym służy jako potwierdzenie, że transakcje zostały faktycznie wykonane za pomocą odpowiedniej ciężarówki. W ten sposób transakcje stają się zatem uzasadnione - autoryzowane. W połączeniu z dodatkowo przechowywanymi uzupełniającymi danymi telematycznymi, takie jak aktualna lokalizacja pojazdu, system ten oferuje firmom logistycznym i ich partnerom biznesowym wysoki poziom ochrony przed oszustwami. Generowanie indywidualnego Truck-ID odbywa się przy użyciu sprawdzonej asymetrycznej procedury kryptograficznej. Tajny element Truck-ID nie jest więc znany Daimler Trucks, dostawcom procesora i Truck Data Center lub samym podmiotom transportowym. Pomyślne wdrożenie pilotażowe: płatności automatyczne We współpracy z Commerzbankiem i jego jednostką badawczo-rozwojową „głównego inkubatora” Daimler Trucks przeprowadził w pełni zautomatyzowany proces płatności za pomocą systemu w ciężarówkach. W tym celu nie była wcale potrzebna ciężarówka całkowicie zbudowana od podstaw - w ramach testów pilotażowych wystarczające okazały się bowiem jedynie odpowiednie elementy ciężarówki - głównie jej centrum danych, w tym Truck-ID i portfel Truck Wallet. Commerzbank został wybrany do tych prób, ponieważ obecnie jest jedynym bankiem w Niemczech, który opracował w tym celu system płatności elektronicznych. System ten opiera się na Corda, będącym uznaną technologią platformy blockchain dla transakcji. W ramach procesu płatności prawdziwe pieniądze w cyfrowej, zaszyfrowanej formie w postaci e-euro są dodawane do systemu portfela ciężarówek – Truck Wallet. Sama płatność jest dokonywana przez Truck Wallet – pieniądze są tu jednoznacznie identyfikowalne dzięki Truck-ID, a następnie przekazywane do odbiorcy. Odbiorca może potem poprosić Commerzbank o przelanie tych e-pieniędzy z powrotem na własny rachunek. Transakcja jest sprawdzana i przechowywana online przez Corda. W ten sposób właściciel ciężarówki może sprawdzić, czy jeden z jego pojazdów dokonał płatności. Proces ten jest już prawnie możliwy, gdyż system spełnia wszelkie wymagania niemieckiego federalnego organu nadzoru finansowego (BaFin). W ramach tego gotówka elektroniczna jest pokrywana za pomocą rachunku rozliczeniowego w Commerzbanku, z kolei wszelkie podejrzane transakcje mogą zostać wykryte, a w razie wątpliwości przesłane do BaFin

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA