REKLAMA

Projekt pilotażowy: Daimler Trucks uczy ciężarówki, jak płacić Cz.3

W dniu 8 sierpnia ukazała się informacja, że w ramach projektu pilotażowego Daimler Trucks nadaje ciężarówce własną tożsamość cyfrową i zdolność prawną.

Producent

Najbardziej różnorodna z możliwych aplikacji
Istnieje szeroki zakres dodatkowych możliwych zastosowań dla Truck-ID i Truck Wallet:

REKLAMA
  • przetwarzanie opłat drogowych dla ciężarówek może stać się znacznie łatwiejsze: do tej pory prowadzący je kierowcy muszą ręcznie wprowadzać dane do systemu opłat drogowych, co może powodować błędy. Możliwe byłoby wykorzystanie tej nowej technologii, dzięki czemu ciężarówka bezpośrednio za pośrednictwem połączenia Wi-Fi przekazuje do systemu opłatę za przejazd, w tym celu wykorzystując dane unikatowej sygnatury. Pozwoliłoby to zaoszczędzić kierowcom dużo czasu, stresu i pieniędzy;
  •  w ten sam sposób procesy frachtowe mogą odbywać się bezpośrednio za pośrednictwem samej ciężarówki: przewozi ona dokumenty przewozowe w formie cyfrowej i podpisuje je, gdy dotrze do miejsca przeznaczenia i otrzyma odpowiednie potwierdzenie odbioru ładunków z tamtejszego systemu;
  • Truck-ID i Truck Wallet mogą również częściowo przejąć kontrolę i rozliczanie podwykonawców, udowadniając, kiedy ciężarówka była eksploatowana przez którego konkretnego użytkownika - w tym celu wszystko, czego wymagałby użytkownik, to stosowny technologiczny odpowiednik, taki jak smartfon z odpowiednią aplikacją, mogącą komunikować się z Portfelem ciężarówek;
  • nawet przetwarzanie danych związanych z leasingiem pojazdu i umowami krótkoterminowego użytkowania – wynajmu (np. „Pay-per-use”) może być kontrolowane bezpośrednio z samej ciężarówki: klienci płacą bezpośrednio za pojazd, a ciężarówka sama decyduje, czy zostały spełnione wymagane warunki gotowości operacyjnej.

Planowane dalsze pilotowanie i testy

Daimler Trucks wraz z partnerami współpracującymi kontynuuje rozwój Truck-ID oraz Truck Wallet i już planuje dalsze pilotowanie i testowanie tej technologii.
Truck Data Center: centralny punkt podłączonej ciężarówki
Moduł łączności Truck Data Center w przybliżeniu o rozmiarze arkusza DIN A5 jest instalowany we wszystkich markach koncernu Daimler Trucks w oparciu o międzynarodowo znormalizowaną architekturę elektryki/elektroniki. Moduł ten stanowi część standardowego wyposażenia Actrosa. Odbiera w ciężarówce dane z czujników, kamer itp. i ocenia je pod kątem najróżniejszych przypadków użycia. Co więcej, jako interfejs dla wszystkich usług łączności, odpowiada za komunikację zewnętrzną auta. Podobnie jak nowoczesny smartfon, Truck Data Center komunikuje się za pomocą Bluetooth lub 4G z infrastrukturą, z innymi pojazdami i innymi instancjami, które są częścią procesu logistycznego. Ponadto zapewnia pozycjonowanie za pomocą GPS.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA