REKLAMA

Przejście do zrównoważonego rozwoju - na wszelkie sposoby

Nic dziwnego, że szwedzka firma LBC Frakt, będąca własnością niezależnych przewoźników w okręgu Värmland, zainwestowała w pierwszy pojazd Scania G 410 8x4 na skroplony biogaz.

Lars Reinholdsson, dyrektor zarządzający LBC Frakt, ocenia „Wiemy, jak branża transportowa wpływa na zmiany klimatu i chociaż nasza własna połączona flota 250 ciężarówek ogólnie spełnia najbardziej rygorystyczne normy emisji, musimy zacząć planować, w jaki sposób mamy osiągnąć cele społeczeństwa w zakresie redukcji emisji CO2 na 2030 i 2050 rok” Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 90–95 procent Nowa ciężarówka zostanie wykorzystana do rozbudowy infrastruktury kolejowej o nowy tor. Projekt zleca szwedzka administracja transportowa, która ustaliła wyraźne limity emisji CO2. „Wskutek redukcji emisji dwutlenku węgla o 90–95% dzięki biogazowi będziemy w stanie sprostać tym wymaganiom”. Reinholdsson chętnie przyznaje, że skroplony gaz może nie być oczywistym wyborem w przypadku transportu na krótkie odległości, lecz w porównaniu ze sprężonym biogazem przydatny okaże się większy zasięg. „Ale przede wszystkim musimy pokazać możliwości, jakie oferują paliwa odnawialne jako realne alternatywy w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla. Wszyscy klienci mogą nie być skłonni zapłacić za dodatkowe koszty, ale naprawdę wierzę, że wkrótce takie rozwiązania będą bardzo poszukiwane, co da nam przewagę”. Inwestowanie w hybrydowe i etanolowe ciężarówki Scania Oprócz ciężarówki na biogaz LBC Frakt inwestuje w ciężarówki hybrydowe i etanolowe Scania. Aby obsługiwać te drugie, LBC przygotuje własną stację dla etanolu ED95. „Jesteśmy przekonani, że do osiągnięcia docelowych poziomów emisji dwutlenku węgla potrzeba kilku paliw. Napęd elektryczny z pewnością będzie alternatywą, ale w krótkim okresie trudno przewidzieć elektryczne ciężarówki w transporcie na duże odległości. Tam na nadchodzące lata najbardziej realistyczną opcją będą biopaliwa”. Reinholdsson podkreśla też, że jego zaangażowanie obejmuje znacznie więcej niż paliwa, a także tzw. wartości miękkie. Przewoźnicy LBC Frakt wspierają inicjatywę Szwedzkiego Stowarzyszenia Firm Transportu Drogowego na rzecz odpowiedzialności za środowisko, społeczeństwo oraz bezpieczeństwo na drodze. Firma dołączyła również do lokalnej Akademii Płci w Karlstad, rozwijając różnorodność i równość płci jako narzędzia przywództwa, innowacji, rekrutacji oraz korzyści biznesowych. „Po kryzysie koronawirusa zobaczymy, że powstaje inne społeczeństwo. Mniej wyrobów zostanie wyprodukowanych w Azji, a więcej produkcji wróci do Europy. Dlatego jestem optymistycznie nastawiony do perspektyw naszej branży”.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA