REKLAMA

Przemysł 4.0: Daimler Trucks rewolucjonizuje produkcję ciężarówek w Brazylii Cz.2

Zaawansowana technika od początku do końca w ramach Przemysłu 4.0

Producent
Fot. Producent

Pojęcie Przemysłu 4.0 obejmuje szereg technologii i narzędzi, w pełni połączonych w czasie rzeczywistym (hiperłączność). Przykładowo nowa linia montażowa jest połączona w 100% ze wszystkimi pozostałymi obszarami produkcyjnymi w Mercedes-Benz do Brasil. Za pomocą aplikacji na smartfon pracownicy i kierownictwo na urządzeniach mobilnych mają dostęp do wszelkich istotnych danych dotyczących tej linii montażowej. Obejmują one dane dla około 60 sterowanych automatycznie pojazdów (AGV) oraz dla tzw. śrubokrętów elektronicznych w nowym stylu, działających z wcześniej zaprogramowanymi ustawieniami momentu obrotowego. One też stanowią część danych w chmurze sieciowej poprzez Big Data Intelligence, zapewniając krótsze czasy reakcji w produkcji. Ponadto pojawiły się nowe wózki widłowe, wyposażone w technologię czujnika światła, przyspieszające przepływ materiałów w logistyce części oraz drukarkach 3D wykorzystywanych do bardziej sprawnej produkcji nowych komponentów po niższych kosztach. Jeżeli prace konserwacyjne staną się konieczne, w przyszłości zespoły serwisowe będą korzystać z zestawów słuchawkowych rozszerzonej rzeczywistości zamiast uciążliwych podręczników jako sposobu pozyskania szczegółowych informacji o każdym z komponentów.

Przemysł 4.0 zostanie rozszerzony na inne obszary produkcyjne

REKLAMA

Zastosowanie koncepcji Industry 4.0 doprowadziło do poprawy o około 15% wydajności produkcji nowej linii montażowej ciężarówek w porównaniu ze starymi liniami. Nowy zakład przełożył się także na zmniejszenie liczby magazynów części z 53 do 6 oraz na skrócenie przechowywania komponentów z 10 dni do najwyżej 3 dni. W porównaniu z starym procesem wytwórczym, cały proces logistyki części jest teraz o około 20% bardziej wydajny. Mercedes-Benz do Brasil będzie stopniowo rozszerzać koncepcje produkcji w myśl zasady Przemysłu 4.0 na wszystkie swoje procesy wytwarzania dla głównych zespołów (silników, skrzyń biegów i osi) oraz na produkcję podwozi autobusowych i kabin ciężarówek w dwóch własnych zakładach, usytuowanych w Sao Bernardo do Campo i Juiz de Fora (Minas Gerais)

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA