REKLAMA

Przeszklone – panoramiczne kabiny Mercedesów od Paul Nutzfahrzeuge GmbH

Niemiecki Paul Nutzfahrzeuge GmbH jest dzisiaj największym i najważniejszym tzw. uprawnionym – kwalifikowanym przebudowującym fabryczne ciężarówki Mercedesa. Powyższe oznacza, że zmiany wprowadzane przez niego uzyskują pełną akceptację ze strony koncernu – bazują na całkowitym wsparciu technicznym z jego strony i są wykonywane jako fabryczne. W związku z tym tak powstałe pojazdy mogą liczyć na kompletną obsługę serwisowo-naprawczą świadczoną przez autoryzowaną sieć potentata, łącznie z zabezpieczeniem dostaw części i komponentów niestandardowych, montowanych przez samego Paula.

Producent
Fot. Producent

Działania realizowane przez Paul mają na celu zaproponowane odmian – wykonań docelowych, jakich – ze względu na ich nieraz wysoce jednostkowy charakter – nie opłaca się składać na głównej linii montażowej. Innymi słowy – jak podkreśla sam Paul – wkracza on tam, gdzie kończą się możliwości Mercedesa. Tym samym swoją ofertą idealnie uzupełnia standardowe propozycje korporacji, wydatnie poszerzając i pogłębiając listę sprzedawanych kompletacji o zestawienia nietypowe, wybitnie zindywidualizowane pod kątem specyficznych wymogów nawet nie całych niszowych kategorii nabywców, lecz wręcz pojedynczych z nich. Obecnie Paul swoje prace zalicza do następujących bazowych grup:

  • konwersje;
  • nowe konstrukcje;
  • zabudowy;
  • aplikacje.

W sferze tych ostatnich wyróżnia cztery podstawowe kategorie zastosowań: budownictwo ogólne i transport, straż pożarna, górnictwo odkrywkowe oraz rolnictwo i leśnictwo. I właśnie przede wszystkim dla leśnictwa są przeznaczone tzw. kabiny panoramiczne – dodatkowo przeszklone.

REKLAMA

Z technicznego punktu widzenia konwersja taka opiera się na dwóch zasadniczych obszarach przeróbek: zewnętrznym – dotyczącym poszycia zewnętrznego i wewnętrznym – odnoszącym się do aranżacji wnętrza. W pierwszym przypadku wycina się całe tylne górne prawe naroże z tyłu i z boku oraz fragment dachu i na to miejsce wprowadza duże szyby z boku i szczególnie z tyłu. Towarzyszy temu instalacja spryskiwaczy, dodatkowych reflektorów oraz wycieraczek dla szyb – dwóch wycieraczek dla większej szyby tylnej, jednej dla mniejszej szyby bocznej. Do tego może dochodzić inne poprowadzenie rury wydechowej – częściowo poziomo pod dodaną szybą tylną, zamiast wyłącznie pionowo, oraz skrócenie kanału – rury prowadzącej od wlotu powietrza wraz z jego filtrem cyklonowym. We wnętrzu zaś – z tyłu po prawej stronie – mocuje się obrotowe siedzenie kierowcy z joystickiem do obsługi urządzeń zabudowy – rębaka, kosiarki, zespołu myjek czy żurawia i innego analogicznego osprzętu i wyposażenia.

Jak podkreśla Paul, konwersja ze standardowych kabin w panoramiczne kabiny specjalne okazuje się wyjątkowo wskazana dla wsparcia eksploatacji wybranych maszyn posadowionych na podwoziach ciężarówek i pracujących w leśnictwie – takich jak rębaki i żurawie – oraz w sektorze komunalnym – takich jak kosiarki czy czyszczarki tunelowe. Dzięki panoramicznym przeszkleniom z boku i z tyłu obsługujący te urządzenia uzyskuje mianowicie doskonały podgląd na wykonywane nimi operacje, co wydatnie przekłada się na wzrost bezpieczeństwa, pewności i efektywności użytkowania.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA