Przyszłość transportu towarowego: pionierska Logistyka 4.0 – MAN i HHLA z autonomicznym Hamburg TruckPilot Cz.1

MAN Truck&Bus oraz Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) z sukcesem zakończyły wspólny projekt Hamburg TruckPilot i tym samym postawiły kamień milowy w zautomatyzowanym transporcie kontenerów. Jazda autonomiczna może sprawić, że transport towarowy stanie się bezpieczniejszy, wydajniejszy oraz bardziej zrównoważony.

MAN Truck&Bus i Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) oraz partner logistyczny Spedition Jakob Weets pomyślnie zrealizowali wspólny projekt Hamburg TruckPilot, ustanawiając kamień milowy w zautomatyzowanym transporcie kontenerów – tzn. w sferze wykorzystania autonomicznych ciężarówek w terminalach portowych. Partnerzy ci przedstawili wyniki projektu ITS podczas Światowego Kongresu w dniu 13 października.

REKLAMA

Hamburg TruckPilot to ważny krok na drodze do autonomicznego transportu między węzłami.

Szczególnie, że nowa ustawa o autonomicznej jeździe w Niemczech tworzy wymogi prawne dla przyszłych aplikacji hub-hub jako ważnego elementu Logistyki 4.0. Dr Frederik Zohm, członek zarządu MAN ds. badań i rozwoju, powiedział o wynikach przedsięwzięcia, które koncern przybliżył wraz z HHLA na Światowym Kongresie ITS 2021 13 października w Hamburgu „Projekty pilotażowe, takie jak Hamburg TruckPilot, dowodzą, że korzystanie z autonomicznych samochodów ciężarowych jest technologicznie wykonalne i można je skutecznie zintegrować z procesami logistycznymi. Autonomiczna jazda zmieni zasady gry w transporcie. W ścisłej współpracy z klientami i partnerami testujemy praktyczne rozwiązania automatyzacji w celu przygotowania do produkcji seryjnej od 2030 roku samojezdnych samochodów ciężarowych”. Prezes HHLA – Angela Titzrath – na wspólnej konferencji prasowej podkreśliła zaś, że współpraca z MAN to ważny i niezbędny krok w kształtowaniu przyszłości transportu towarowego „Nadchodzi autonomiczna jazda! My w HHLA przygotowujemy się do tego. Logistyka 4.0 oferuje możliwości w skali globalnej. Aby z nich korzystać, musimy być otwarci na zmiany i wykazać się odwagą do zmian. Jazda autonomiczna i Hamburg TruckPilot to dobre przykłady procesów transformacyjnych, które chcemy aktywnie kształtować".

Hamburg TruckPilot: pionierska praca dzięki współpracy

MAN Truck & Bus i Hamburger Hafen und Logistik AG latem 2021 roku z sukcesem zakończyły projekt „Hamburg TruckPilot”, polegający na opracowaniu i praktycznych testach autonomicznej ciężarówki do obsługi kontenerów w terminalu kontenerowym HHLA Altenwerder (CTA). Podczas jazd praktycznych partner logistyczny Spedition Jakob Weets e.K. z Emden najpierw w sposób kontrolowany przez kierowcę przewiózł 40-stopowe kontenery na zlecenie Volkswagen Group Logistics do terminalu CTA w porcie w Hamburgu. Tam auto przejechało autonomicznie przez obszar terminalu i poruszało się płynnie w ruchu mieszanym z innymi użytkownikami dróg. Dojechało do celu na pasie blokowym oraz z dużą precyzją manewrowało do tyłu do pozycji parkingowej. Po przeładunku kontenerów droga powrotna do bramki kontrolnej była równie autonomiczna, a poza terenem terminalu kierowca firmy transportowej Jakob Weets e.K. po raz kolejny przejął pełną kontrolę.

Integracja autonomicznej ciężarówki w obsłudze kontenerów z projektem Hamburg TruckPilot – wysoce zautomatyzowane procesy terminalu kontenerowego HHLA Altenwerder – sprawia, że jest to idealne środowisko testowe do wypróbowania obiecujących technologii.

W projekcie Hamburg TruckPilot do informowania innych użytkowników dróg na terenie Terminala Kontenerowego Altenwerder o swoim aktualnym stanie operacyjnym autonomiczna ciężarówka wykorzystuje wyświetlacze zewnętrzne: z pozycji piętrowania kontener jest podnoszony żurawiem.

Przyszłość transportu towarowego: pionierska Logistyka 4.0 firmy MAN i HHLA z autonomicznym Hamburg TruckPilot

Till Schlumberger, odpowiedzialny za Hamburg TruckPilot kierownik projektu w HHLA, wyjaśnił, jakim pionierskim osiągnięciem technologicznym był udany przebieg próbny

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA