[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Rafako E-bus Cz.2

Rafako E-bus to pierwszy projekt autobusu w historii Rafako S.A., jednego z europejskich silniejszych graczy w branżach energetycznej i paliwowo-gazowej, należącego do Grupy PBG. Kapitał zakładowy podmiotu wynosi ponad 55 mln EUR, roczna sprzedaż około 350 mln EUR, a zatrudnienie przeszło 2000 osób.

Firmowany przez Rafako E-bus w układzie eksploatacyjnym przeznaczono do obsługi linii w centrach dużych miast oraz linii dojazdowych do węzłów przesiadkowych na obrzeżach. Co więcej, w następstwie implementacji nowoczesnej technologii i niewielkich gabarytów, model ten powinien dobrze sprawdzić się jako odmiana szkolna oraz miejski lub podmiejski środek transportu. I takie trzy bazowe wersje mają być wstępnie oferowane. Różnią się one ostateczną aranżacją wnętrza. Typy miejski i podmiejski mieszczą do 65 osób, w tym 23 na miejscach siedzących i dwóch miejscach składanych. Przy tym dwa plus dwa miejsca składane są dostępne z niskiej podłogi. Do tego dochodzi jedno miejsce na wózek inwalidzki bądź wózek dziecięcy. Natomiast w przypadku wydania szkolnego liczbę miejsc siedzących określono na 26 i z miejscami składanymi na 30, a liczbę miejsc ogółem na 30 do 37, bez opcji wydzielonego miejsca na wózek inwalidzki czy dziecięcy. Poza tym wszystkie szczegóły co do budowy są takie same. Na felgach o rozmiarze 19,5x7,5” założono ogumienie o rozmiarze 285/70R19,5. Drzwi są w układzie 1-2-0 i mają napęd elektryczny albo pneumatyczny. Ręcznie składana rampa dla wózków inwalidzkich znajduje się przy drugim wejściu. Układ wspomagania otrzymał pompę hydrauliczną z napędem elektrycznym. Z przodu zastosowano zawieszenie niezależne ZF-RL55EC, z tyłu most portalowy ZF-AV110. W pneumatycznym zawieszeniu wprowadzono elektroniczny system poziomujący ECAS i funkcję przyklęku. Centralne smarowanie zabezpiecza system z autodiagnostyką i półpłynnym smarem. Hamulce są tarczowe z siłownikami pneumatycznymi. Za sterowanie odpowiada system EBS III z układami ABS i ASR oraz rekuperacją. Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej jest w pełni elektryczna, dachowa, a agregat grzewczy – hybrydowy, zasilany elektrycznie bądź olejem opałowym. Ogrzewanie kabiny dostało sterowane niezależne z funkcją klimatyzacji, z kolei ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej zabezpieczają nagrzewnice wodne z wentylatorami. Kontrola komfortu klimatycznego odbywa się automatycznie lub manualnie. Stanowisko pracy kierowcy zawiera zintegrowaną tablicę rozdzielczą Continental MultiViu Professional z 12-calowym wyświetlaczem LCD. Ładowarka może być zewnętrzna albo pokładowa. Sposób ładowania to plug-in (CCS2) ewentualnie z wykorzystaniem dachowego pantografu.

REKLAMA

Wymiary i masy Rafako E-busa, niezależnie od jego ostatecznego wykonania, prezentują się następująco: długość 8500 mm, wysokość całkowita 3100-3200 mm, szerokość 2460-2530 mm, zwis przedni 2000-2050 mm, rozstaw osi 4100 mm, zwis tylny 2480 mm, masa własna 10200 kg, dopuszczalna masa całkowita 16500 kg.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij