REKLAMA

Raport z postępu prac Mercedes-Benz Trucks: elektryczna ciężarówka eActros od ponad roku z powodzeniem testowana przez klientów Cz.1

Od ponad roku – dokładnie od jesieni 2018 roku w pełni elektryczna ciężarówka Mercedes-Benz eActros z powodzeniem przechodzi wymagające próby w normalnych warunkach eksploatacji u wybranych klientów. W ramach „floty innowacji” eActros jesienią 2018 roku niemiecki koncern zaczął bowiem przekazywać wskazanym użytkownikom w Niemczech i Szwajcarii w sumie dziesięć samochodów o masie 18 i 25 ton do testowania w rzeczywistych warunkach. Ocena dokonana po dziesiątkach tysięcy kilometrów przejechanych przez te podmioty oraz ścisła wymiana informacji z kierowcami, dyspozytorami i menedżerami flot umożliwiły ekspertom Mercedes-Benz Trucks uzyskać wielu wyników i dokonać wiele nowych odkryć. Wpływa to bezpośrednio na dalszy rozwój projektu eActros w kierunku produkcji seryjnej, która ma się rozpocząć w 2021 roku. Ogólnie opinie i informacje zwrotne klientów oraz wyniki sprawdzianów pokazują, że dzięki temu autu możliwa staje się już tzw. ciężka dystrybucja krótkiego promienia z lokalnie zerową emisją i cichą pracą.

Na początku listopada podczas imprezy dla klientów w Wörth nad Renie Mercedes-Benz Trucks przedstawił raport z postępu prac nad „flotą innowacji”. W następnym kroku około dziesięciu kolejnych klientów odbierze pierwsze eActros pochodzące z kolejnego etapu dostaw w celu prowadzenia dalszych prób trwających około roku. Andreas von Wallfeld, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i usług w Mercedes-Benz Trucks: „Jesteśmy absolutnie na dobrej drodze z koncepcją eActros Mercedes-Benz. Dla mnie jest to kluczowe odkrycie po ponad roku niezwykle intensywne próby w rzeczywistych warunkach z naszą elektryczną ciężarówką dystrybucyjną do dużych obciążeń o krótkim promieniu działania. Jestem niezmiernie wdzięczny naszym klientom, których aktywne wsparcie wnosi bardzo cenny wkład na drodze do seryjnej produkcji pojazdu. ” Wiele nowych ustaleń dzięki prowadzeniu rzeczywistych prób Jedno z wielu nowych ustaleń z testów praktycznych polega na tym, że zasięg eActrosa do 200 km jest realistyczną liczbą - niezależnie od ładunku, trasy i topografii. Pod względem dostępności i wydajności model ten w niczym nie ustępuje konwencjonalnemu odpowiednikowi z jednostką diesla w ruchu miejskim, na autostradach lub w ruchu lądowym. Układ chłodzenia ładunku i układ klimatyzacji - oba napędzane elektrycznie - działały doskonale nie tylko podczas tegorocznego bardzo gorącego lata, ale także w niskich temperaturach zimowych. Kierowcy są pod wrażeniem stale dostępnego wysokiego momentu obrotowego w całym zakresie prędkości obrotowych, a szczególnie cichej pracy pojazdu oraz przyjemnej i płynnej jazdy. Ponadto, jeśli kierowca przyjmie przewidujący styl jazdy, energię elektryczną można odzyskać poprzez rekuperację, obejmującą hamowanie silników. W związku z tym rzadko trzeba uruchamiać pedał hamulca.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA