REKLAMA

Rebro Transport na ciężarówkach LNG: „Korzystny całkowity koszt posiadania dzięki tańszemu LNG i programom motywacyjnym”

W 2019 roku Pitpoint Clean Fuels Rebro Transport zrobił pierwszy krok w kierunku zrównoważonego rozwoju, kupując ciężarówki na LNG. Dostawca usług logistycznych korzysta ze zwolnienia Maut w Niemczech i dzieli się swoimi doświadczeniami.

Volvo Gaz Holandia Producent

Jazda na LNG przyczynia się do bardziej zrównoważonego transportu dalekobieżnego. Roy Rens z Rebro Transport z siedzibą w Rucphen mówi „Dużo jeździmy w Niemczech i dzięki temu uzyskujemy maksymalne korzyści. Tankujemy LNG w PitPoint w Venlo i korzystamy ze zwolnienia Maut w Niemczech dla ciężarówek zasilanych gazem ziemnym. To oszczędza nam rocznie na opłatach drogowych 36 000 EUR na ciężarówce LNG, a do tego dochodzi korzystne zużycie paliwa.

REKLAMA

Roy Rens, Rebro Transport o korzyściach z wyboru ciężarówek LNG we flocie.

Klienci cenią zrównoważony transport. Zarówno korzyści finansowe, jak i środowisko były powodem, dla którego Rebro Transport zdecydował się na LNG. Współwłaściciel zauważa, że coraz więcej klientów przywiązuje wagę do tej formy społecznej odpowiedzialności biznesu. „Są bardzo pozytywni oraz przekazują to swoim klientom”. Według Rensa, kierowcy Rebro Transport również są zadowoleni z nowego dodatku, który pod względem wyglądu nie ustępuje swemu twardemu bratu z silnikiem wysokoprężnym. Rens wyjaśnia „Lubią jeździć po drogach ciężarówkami LNG i dość szybko opanowali procesy związane z tankowaniem skroplonego gazu ziemnego. Ze względów bezpieczeństwa należy nosić maskę na twarz i rękawiczki. Musisz także obserwować temperaturę i upewnić się, że ciśnienie pozostaje takie samo na stacji benzynowej”. Ważny pozostaje zatem brak zbędnych środków bezpieczeństwa, biorąc pod uwagę temperaturę skroplonego gazu ziemnego, która wynosi średnio około -162°C.

Wyższa wartość zakupu, ale korzystniejszy całkowity koszt posiadania

Dzięki oszczędnościom, jakie dają ciężarówki LNG, Rebro Transport jest w stanie lepiej konkurować ceną i inwestować w jeszcze bardziej zrównoważony transport. Głównie, gdy po 2021 roku nadal będą obowiązywać systemy zachęt, takie jak niemieckie zwolnienie z Maut i nowy program motywacyjny rządu holenderskiego dla pojazdów zasilanych LNG/Bio-LNG, Szczególnie ta ostatnia decyzja władz jest postrzegana jako ważna zmiana w transporcie drogowym, ponieważ rekompensata w wysokości 18,7 eurocenta za kilogram LNG w latach 2020 i 2021 sprawi, że jazda ciężarówkami LNG stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna. Roy Rens o znaczeniu zachęt ze strony różnych rządów europejskich. „Jeśli zachęty będą się utrzymywać, a Holandia i Niemcy dotrzymają ustaleń, jestem pewien, że więcej przewoźników kupi ciężarówki LNG. Myślę też, że gdyby rząd wcześniej wprowadził system zachęt dotyczący LNG/Bio-LNG, wszelkie problemy związane z azotem i zrównoważonym rozwojem w naszej branży byłyby znacznie mniejsze”.

Czy program zachęca też Rebro Transport do zakupu jeszcze większej liczby ciężarówek? Rens: „Może. Wartość zakupu ciężarówki LNG jest wyższa niż ciężarówki z silnikiem Diesla. Jednak całkowity koszt posiadania (TCO) jest korzystniejszy ze względu na tańszy LNG i systemy motywacyjne. W zeszłym roku otworzyliśmy nowy oddział w Niemczech, co oznacza, że możemy teraz w pełni korzystać z programu Maut ”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA