[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Renault Magnum H.S.V. z 1999 roku.

Na efektywność, sprawność oraz oddziaływanie o charakterze egzogenicznym na inne dziedziny życia procesu transportowego wpływ ma wiele czynników. By przewieźć towar szybciej, względnie lub bezwzględnie taniej nie wystarczy wyłącznie wydłużać zestawy transportowe, eliminować kierowców, wprowadzać najnowsze systemy informatyczne w obszarze zarządzania posiadanym taborem samochodowym, ale także trzeba zwiększać i to w sposób możliwie maksymalny, bezpieczeństwo samych przewozów. Jakikolwiek wypadek zawsze kosztuje, w najlepszym razie wyłącznie czas – gdy udział danego pojazdu jest w nim bierny – przestój spowodowany przez zdarzenie drogowe, w którym uczestniczą pojazdy trzecie, bądź i czas, i pieniądze, gdy i my bierzemy aktywny udział w katastrofie – uszkodzenie samochodu, ładunku, obrażenia kierowcy, pasażera, a nawet ich śmierć.

Fot. Producent

Nad tymi faktami nie da się przejść do porządku dziennego, toteż i koncern Renault V.I. od wielu lat pracuje nad rozwiązaniami mającymi się przyczynić do zwiększenie bezpieczeństwa. Samo bezpieczeństwo należy rozpatrywać na kilku płaszczyznach, jako:

  • bezpieczeństwo aktywne;
  • bezpieczeństwo pasywne;
  • łącznie bezpieczeństwo aktywne i pasywne;
  • bezpieczeństwo samego pojazdu i naczepy/przyczepy oraz bezpieczeństwo zestawu jako całości;
  • bezpieczeństwo ładunku;
  • bezpieczeństwo kierowcy, pasażera;
  • bezpieczeństwo osób trzecich – innych użytkowników dróg.

Wszystkie te zagadnienia wzięto pod uwagę przy opracowywaniu ciężarówki Renault zwanej H.S.V. – High Safety Vehicle – pojazd o wysokim bezpieczeństwie. Celem projektu H.S.V. było stworzenie rozwiązań w znacznym stopniu podnoszących bezpieczeństwo aktywne i pasywne samochodu użytkowego, a ponadto udoskonalających warunki pracy każdego szofera. Budowa demonstratora nowych możliwości H.S.V. pomogła urzeczywistnić osiągnięcia dokonane przez zespół Działu Badań i Rozwoju – R&D, dając w efekcie technologie oraz zasady pomocne podczas prowadzenia strukturalnych studiów nad zestawami drogowymi.

Sam omawiany projekt powstał jako owoc współpracy firmy Renault V.I. z renomowanymi laboratoriami, placówkami naukowo-badawczymi (CEESAR – Europejskie Centrum Studiów nad Bezpieczeństwem i Analizowania Ryzyk) oraz najważniejszymi światowymi wytwórcami/dostawcami podzespołów/komponentów tj.: A.F.L., DAV, General Trailers (Fruehauf, Benalu, Trailor) Fichet S.A., Hella, Knorr, Magnetti Marelli, Messier Bugatti, Meritor, Michelin, Petri, RBE, Recaro, Sekurit Saint Gobain V.I., Thomson, Valeo, VDO Kienzle.

Jako bazę H.S.V. użyto flagowego ciągnika siodłowego Renault Magnum poddanego nader głębokiej modernizacji. A wszystko po to, aby zintegrować wiele nowych rozwiązań-systemów, które chciano przetestować w tak stworzonym eksperymentalnym pojeździe. Jak podkreślał francuski koncern, H.S.V. nie należało traktować w charakterze prototypu zapowiadającego jakieś tam zmiany w Magnum, lecz laboratorium na kołach nawiązującego do projektów sprzed lat – VE10 i VE20. Sam program miał na celu określenie zakresu wpływu obecnych i przewidywanych zmian w obszarze ulepszonego bezpieczeństwa na ruch drogowy i korzyści z tego wynikające dla nabywcy – konsumenta oraz stanowi swoiste studium przygotowania do zintegrowania wielu systemów w samochodzie, który mógłby być wprowadzony na rynek w bliższej lub dalszej przyszłości.

Przeprowadzone prace, zmaterializowane w prototypie H.S.V., pomagały połączyć w spójną całość nowe systemy i komponenty w aucie, sprawdzić ich kompatybilność w zakresie fizycznych, elektrycznych i elektronicznych struktur oraz ocenić komfort i ergonomię pracy kierowcy. A trzeba przyznać, iż w Magnum H.S.V. tych nowych rozwiązań i urządzeń zastosowano autentycznie wiele:

- kabina:

  • wspomaganie widzenia przy użyciu kamer (przód/tył) plus dwa monitory video, nowe lusterka, poprawa sygnalizacji;

-platforma techniczna:

  • ACC (Adaptive Cruise Control) – dostosowująca się kontrola jazdy;
  • rozkładające się schody;
  • dodatkowa sygnalizacja – grupa wskaźników LED z tyłu, światła manewrowe, nowe światła przednie – lampy wyładowcze;
  • system – elementy absorbujące energię w przypadku zderzeń, jak również chroniące przed wjechaniem pod ciężarówkę;
  • tarcze hamulcowe oparte o technologię włókien węglowych plus system EBS; nowe rozwiązania w układzie hamulcowym pozwalają połączyć funkcję dotychczasowych hamulców zasadniczych i retardera;
  • opony o wysokiej przyczepności do podłoża;
  • system monitorowania ciśnienia w ogumieniu;
  • osłony zabezpieczające przed powstawaniem sprayu – mgły w trakcie jazdy po mokrych nawierzchniach.

Wiele z tych nowych elementów, m.in.: kamery (zewnątrz i wewnątrz), sygnalizacja, osłony, nowe ogumienie oraz system kontroli ciśnienia w nim zastosowano także w naczepie jako integralnym składniku nowoczesnego i w pełni kompatybilnego pociągu drogowego.

REKLAMA

Renault Magnum H.S.V. stanowił francuską wizję trucka XXI wieku, skupiającą się nie na podniesieniu efektywności przewozu poprzez wydłużenie składu czy obniżenie masy własnej środka transportu, ale na znacznym zwiększeniu bezpieczeństwa zarówno czynnego, jak i biernego oraz poprawie komfortu pracy kierowcy poprzez lepsze zaopatrzenie go w czasie rzeczywistym w informację o wszelkich parametrach lub wydarzeniach mających wpływ na wykonywaną przez niego pracę.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij