REKLAMA

Renault Trucks T, T High, C i K Evolution 2021: bardziej komfortowe, niezawodne i wydajne

W 2021 roku Renault Trucks unowocześnia swoje gamy T, T High, C i K, wprowadzając znaczną poprawę w zakresie komfortu jazdy, wygody na pokładzie, bezpieczeństwa oraz produktywności. To najważniejsza ewolucja od czasu całkowitego odnowienia asortymentów producenta w 2013 roku.

Odważniejszy wygląd zewnętrzny

W 2021 roku Renault Trucks zmienia wygląd zewnętrzny swoich pojazdów, przyjmując bardziej asertywny styl, szczególnie w zakresie reflektorów, które zostały zmniejszone w celu zwiększenia lakierowanej powierzchni dolnej części nadwozia. Nowa kratka w kształcie plastra miodu dopełnia bardziej nowoczesny, elegancki wygląd aut Renault Trucks anno domini 2021.

REKLAMA

Poprawiony komfort na pokładzie i podczas jazdy

Nowa wielokierunkowa kolumna kierownicy

Pojazdy są wyposażone w nową, regulowaną w trzech osiach kolumnę kierownicy. Pozwala to prowadzącym na przyjęcie najbardziej odpowiadającej im pozycji za kierownicą, dostosowanej do ich morfologii, wymagań misji – trasy lub osobistych preferencji. Kolumna jest regulowana za pomocą jednego sterownika nożnego, aby ustawić zarówno pozycję, jak i pochylenie kierownicy. Regulacja obiema rękami na kierownicy oraz natychmiastowe blokowanie zapewniają tu zarówno precyzję, jak i bezpieczeństwo. Ponadto Neman na kolumnie został zastąpiony przyciskiem startu.

Nowe siedzenia modułowe

Ponieważ kierowca ciężarówki spędza za kierownicą średnio dziewięć godzin dziennie, siedzenia muszą pozostawać wygodne przez cały okres eksploatacji samochodu i być dopasowane do każdego prowadzącego. Dlatego Renault Trucks przeprojektowało swoją paletę foteli i oferuje teraz gamę modułową, gwarantującą pełną elastyczność w zakresie ustawień, wyboru kombinacji i opcji. Producent wprowadził również nowe tkaniny, zaprojektowane tak, aby wytrzymać wiele codziennych wejść i wyjść z kabiny. Opcjonalnie dostępna jest też wersja skórzana.

Zwiększona pojemność przestrzeni do przechowywania

Serie T, T High, C i K z 2021 roku otrzymały także nowe rozwiązania w zakresie przechowywania. Doszedł uchwyt na tablet i smartfon, umieszczony w miejscu łatwo dostępnym dla kierowcy, zapewniający dostęp do kilku urządzeń jednocześnie i ładowanie ich przez dwa gniazda USB-C. Dodano jeszcze nową szufladę na dokumenty A4. Po stronie pasażera pojazdy mają zaś dwa schowki o łącznej pojemności 7 litrów (w tym 2-litrową lodówkę).

Przeprojektowana część sypialna typu home-from-home

Ciężarówka to nie tylko narzędzie pracy kierowcy, ale i miejsce jego odpoczynku oraz snu. Dlatego jakość łóżka odgrywa w tej sferze kluczowe znaczenie. W trosce o dobre samopoczucie kierowcy i dłuższą żywotność sprzętu, Renault Trucks zwiększyło więc grubość materaca leżanki „Serenity” o 13% i podwoiło liczbę sprężyn, zabezpieczając optymalne podparcie dzięki lepszemu rozłożeniu ciężaru ciała. Opcjonalnie można dodać zmywalną nakładkę na materac z pianki memory. Materac jest oddzielony od podstawy, co pozwala na użycie dopasowanego prześcieradła. Aby zwiększyć wygodę, w obszarze leżanki dodano przy tym dwa gniazda USB-C, by ułatwić ładowanie urządzeń elektronicznych, równocześnie utrzymując je w zasięgu kierowcy w okresach odpoczynku. Wreszcie, aby poprawić jakość dźwięku w kabinie, Renault Trucks nawiązało współpracę z francuskim producentem Focal w zakresie dostaw sprzętu hi-fi i głośników.

Zwiększone bezpieczeństwo kierowców, ich ładunków i użytkowników dróg

Wysoki poziom bezpieczeństwa kierowców i użytkowników dróg również był głównym celem rozwoju serii T, T High, C i K. Premierowe T, T High i C są więc standardowo wyposażone w światła LED. Ponieważ emitowane przez nie światło pozostaje bliżej światła naturalnego, oznaczają one dla kierowców lepsze postrzeganie kontrastów i kolorów. Poprawia to znacznie widoczność w nocy, a tym samym bezpieczeństwo. Kolejną zaletę technologii LED stanowi jej niezawodność i długowieczność. Żywotność świateł LED jest do trzydziestu razy dłuższa niż w przypadku zwykłych żarówek. Co więcej, dodatkowe światła LED zostały umieszczone po wewnętrznej stronie drzwi, aby podświetlić ich próg, w rezultacie zwiększając bezpieczeństwo kierowcy podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu w nocy. Dla optymalnego bezpieczeństwa kierowców, ich ładunków i użytkowników dróg dostępnych jest ponadto szereg opcji, w tym mechaniczne urządzenie antywłamaniowe (zamek bezpieczeństwa), kamery i czujniki obecności oraz drzwi wizyjne, przekładające się na doskonałą widoczność pieszych i rowerzystów. W końcu, awaryjne uruchamianie hamulca postojowego redukuje ryzyko nieoczekiwanego ruchu pojazdu – gdy kierowca opuszcza kabinę układ automatycznie aktywuje bowiem blokadę kół w celu zatrzymania ciężarówki.

Zmniejszone zużycie paliwa i zoptymalizowana konserwacja

3% oszczędności paliwa

Po pierwsze, poprawiono aerodynamikę kabiny wokół przedniego grilla i dodano przedłużenia nadkoli, aby poprawić przepływ powietrza. Po drugie, w pojazdach wdrożono nową technologię, jeszcze bardziej obniżającą zużycie paliwa. Do tych premierowych rozwiązań należą m.in. nowa wersja predykcyjnego tempomatu Optivision z systemem kontroli oraz zoptymalizowany tempomat z dwoma trybami jazdy do wyboru. „Eco on” to tryb domyślny, optymalizujący zużycie paliwa poprzez regulację przyspieszenia, zmiany biegów, tempomatu i zwalniania. Natomiast „Eco off” umożliwia kierowcom zmianę trybu jazdy. Wskaźnik dostarcza kierowcom informacji w czasie rzeczywistym o ich stylu jazdy; im większa liczba liści, tym jazda jest bardziej ekonomiczna. Poza tym nowa funkcja „Pulse and Glide” dodatkowo obniża zużycie paliwa, utrzymując prędkość pojazdu w pobliżu wartości zadanej tempomatu (+/- 2 km/h). Oprócz tego premierowe auta z linii T i T High standardowo mają zakładane opony klasy A, najbardziej wydajne na rynku pod względem oszczędności paliwa.

Zoptymalizowana konserwacja dzięki Excellence Predict

Renault Trucks opracowało nową technologię umożliwiającą regularną aktualizację oprogramowania samochodów - w czasie wymaganym przez klienta - bez konieczności przyjazdu do warsztatu. Ta nowa technologia stanowi część oferty serwisowej „Excellence Predict”, która umożliwia producentowi podjęcie działań zanim wystąpi awaria, a tym samym zapewnia klientom większy spokój ducha, gwarantując ciągłą dostępność taboru. W praktyce oferta „Excellence Predict” oznacza:

  • Połączony plan konserwacji, idealnie dostosowany do użytkowania danego pojazdu.
  • Monitorowanie głównych elementów zużywających się, takich jak akumulator, tarcze sprzęgła i klocki hamulcowe.

Ta innowacyjna technologia w czasie rzeczywistym zapobiega awariom dla 80% komponentów, które to niesprawności mogą prowadzić do przestojów.

Do tego zbiorowa i oparta na ścisłym współdziałaniu praca między Renault Trucks i jego siecią umożliwia proaktywne zarządzanie konserwacją ciężarówek. Następują planowanie zgrupowanych interwencji, co optymalizuje przestoje, oraz racjonalizacja wizyt warsztatowych dzięki zdalnym usługom aktualizacji. Ponadto eksperci w sieci Renault Trucks są w stanie przeprowadzać wstępną diagnostykę, aktualizacje funkcjonalności i zdalne regulacje aut. Zmniejsza to liczbę wizyt w warsztacie i optymalizuje ich czas. Następną zaletą są wydłużone do 150000 km przebiegi między wymianami oleju. W zależności od użytkowania i przebiegu, okresy wymiany oleju w egzemplarzach wyposażonych w 13-litrowe silniki Euro 6 można mianowicie wydłużyć do 150000 km lub 18 miesięcy, co skutkuje niższymi zakontraktowanymi kosztami konserwacji (robocizna i części), zoptymalizowanymi harmonogramami przeglądów z mniejszą liczbą postojów serwisowych oraz dodatkowymi oszczędnościami paliwa.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA