[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Renault Trucks dostarcza elektryczny wariant D WIDE Z.E. do aglomeracji Lyon

Renault Trucks wspiera aglomerację Lyon w jej dążeniu do zróżnicowania energetycznego parku „śmieciarek”. 17 czerwca 2019 Bruno Blin – prezes koncernu – przekazał bowiem Thierry’emu Philipowi, Vice Prezydentowi aglomeracji Lyon odpowiedzialnemu za kwestie związane ze środowiskiem i zdrowiem, kluczyki do śmieciarki napędzanej w 100% elektrycznie.

Przedseryjny D Wide Z.E., pierwszy przedstawiciel 2. generacji wersji elektrycznych francuskiej firmy, jest produkowany w fabryce w Blainville-Sur-Orne w Normandii. Samochód rozpoczął pracę w Lyonie, a dokładnie w Meyzieu, już w czerwcu 2019 roku.

Dla Renault Trucks elektromobilność stanowi odpowiedz na problemy związane z jakością powietrza, hałasem miejskim oraz jedną z odpowiedzi na globalną emisję CO2. Bruno Blin podkreśla „Mobilność jest w sercu strategii energetycznej, którą wprowadziliśmy, aby sprostać europejskim regulacjom mającym na celu znaczne zmniejszenie emisji CO2 w pojazdach powyżej 16 ton”.

REKLAMA

Technologia elektryczna szczególnie dobrze pasuje do zbiórki śmieci. Cykle operacyjne śmieciarek cechuje wiele zatrzymań i ruszeń (od 300 do 800 na 1 cykl), co wiąże się z wysokim zużyciem paliwa oraz dużą emisją kurzu i cząstek powstałych wskutek intensywnego wykorzystania układu hamulcowego. Ponieważ pojazdy elektryczne używają silnika przede wszystkim do zwalniania, eksploatacja hamulców i emisje z tym związane są znacznie niższe. Tym bardziej, że w wersji Euro 6 emisje cząsteczek związanych z tarciem (zużycie opon i hamulców) okazują się wyższe od tych związanych ze spalaniem.

3-osiowy, 26-tonowy typ D Wide Z.E. wyposażono w silnik elektryczny zabudowany między osiami pierwszą i drugą oraz zapewniający napęd dla nadwozia. Do tego silnika została podłączona pompa hydrauliczna zasilająca układy śmieciarki. Jednocześnie odpowiedzialny za zabudowę Faun Environnement starał się maksymalnie obniżyć masę, żeby skompensować tę dodatkową, pochodzącą od akumulatorów. Ponadto opracował nowy układ hydrauliczny oraz izolację akustyczną tylnej części śmieciarki, aby ograniczyć hałas przy załadunku odpadów. Te rozwiązania zmniejszyły hałas o 3 decybele.

Całkowicie elektryczna śmieciarka eksploatowana przez Aglomerację Lyon to pierwszy egzemplarz przedprodukcyjny z gamy pojazdów elektrycznych Renault Trucks. Przygotowano go przy wsparciu Francuskiej Agencji ds. Środowiska i Zarządzania Energią (ADEME). Przy czym przedsiębiorstwo wprowadzi do sprzedaży ciężarówki elektryczne pod koniec 2019 roku, a będą one produkowane w fabryce w Blainville-sur-Orne (region Calvados).

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij