REKLAMA

Renault Trucks poprawia działanie systemu Optitrack

Renault Trucks dodaje nowe funkcje do swojego systemu Optitrack, zaprojektowanego w celu zwiększenia siły napędowej pojazdów oraz utrzymania  przez nie wysokiej wydajności i dzielności niezależnie od terenu. Podmiot dostarcza także wersję Optitrack +, zawierającą nowe silniki hydrauliczne i przeznaczoną dla użytkowników pracujących w ekstremalnych warunkach.

Producent
Fot. Producent

Optitrack został opracowany przez Renault Trucks we współpracy z Poclain Hydraulics w 2009 roku i jest dostępny w gamie pojazdów C2.5, zapewniając dodatkową tymczasową siłę napędową dzięki dwóm silnikom hydraulicznym zamontowanym w piastach kół osi przedniej. System ten - po dodaniu tego napędu dodatkowego i tradycyjnego napędu - oferuje więc możliwość skorzystania na żądanie z tymczasowego napędu na wszystkie koła, przezwyciężając ograniczenia "konwencjonalnego" modelu z napędem na wszystkie koła, w szczególności pod względem zużycia paliwa, wysokości załadunkowej, kosztów utrzymania i dodatkowej masy.

Renault Trucks konsoliduje teraz swój system Optitrack, wprowadzając nowe funkcje.

Znakomita siła napędowa

Ciśnienie hydrauliczne układu zostało zwiększone z 420 do 450 barów, co prowadzi do 7% wzrostu maksymalnego momentu obrotowego przekazywanego na koła. Ta nowa funkcja podnosi siłę napędową, umożliwiając kierowcom radzenie sobie z trudnościami związanymi z obsługą pojazdów przemieszczających ciężkie ładunki i/lub pokonujących strome wzniesienia albo nawierzchnie o małej spoistości gruntu, takie jak grząskie, śliskie, piaszczyste. Dla zagwarantowania maksymalnej siły napędowej w najbardziej wymagających sytuacjach oraz całkowitej kontroli nad autem, firma dodała funkcję "boost - wspomagania/doładowania". Po aktywacji przez kierowcę zwiększa się wówczas ciśnienie w systemie w kołach osi przedniej do maksymalnej wartości 450 barów, aby uzyskać najwyższy możliwy moment przekazywany na koła podczas ruszania.

REKLAMA

Większy komfort obsługi i manewrowość

System Optitrack rozłącza się, gdy prędkość pojazdu osiąga 50 km/h (w porównaniu do 40 km/h w poprzednich wersjach) i automatycznie włącza ponownie przy 20 km/h, nie wymagając już interwencji kierowcy.

Na koniec, urządzenie samokalibracyjne na stałe dostosowuje ustawienia systemu Optitrack, zapewniając ciągłość działania przez cały okres użytkowania samochodu. Ponadto dodano dodatkowy bieg wsteczny (R2) dla zapewnienia optymalnej manewrowości i elastyczności eksploatacyjnej na wszystkich rodzajach terenu.

Manewrowość w każdym terenie dzięki Optitrack +

Ciężarówki pracujące w ekstremalnych warunkach mogą teraz korzystać z funkcji ulepszonej odmiany układu, oznaczonej jako Optitrack +. Oferuje ona nowe silniki hydrauliczne, podnoszące wartość momentu obrotowego przekazywanego na koła przednie o 30%.

Ten ulepszony wariant gwarantuje niezbędną ciągłą siłę napędową do radzenia sobie z ciężkimi ładunkami, stromymi zboczami i miękką glebą. Optitrack + jest wyjątkowo polecany do robót ziemnych lub transportu kruszywa w trudnych warunkach.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA