[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Renault Trucks poprawia ochronę użytkowników dróg

Nowe funkcje w gamach C i K w celu poprawy ochrony wrażliwych użytkowników dróg w środowisku miejskim.

Fot. Producent

Ciągła poprawa bezpieczeństwa mieszkańców miast, kierowców i ich ładunków jest stałym celem Renault Trucks. Producent oferuje zatem nowe funkcje w swoich modelach C i K. Rozwiązania te umożliwiają wersjom budowlanym lepszą integrację w mieście lub na budowach.
Integracja ciężarówek z coraz większym natężeniem ruchu na dużych obszarach miejskich oraz rozwój tzw. miękkich środków transportu wymaga coraz większej uwagi w kwestiach bezpieczeństwa. Francuski koncern, który już wyposaża swoje samochody w różnorodne systemy bezpieczeństwa, oferuje nowe takie funkcje. Proste, konkurencyjne i praktyczne rozwiązania te spełniają wymagania klientów i poprawiają ochronę wrażliwych użytkowników dróg w środowisku miejskim. Są to:

REKLAMA
  • awaryjne uruchamianie hamulca postojowego (tryb zapobiegający niekontrolowanemu ruchowi) – zmniejsza ryzyko nieoczekiwanego ruchu pojazdu, gdy kierowca opuszcza kabinę, automatycznie uruchamiając układ hamulcowy w celu unieruchomienia pojazdu;
  • bezpośrednie widzenie kierowcy poprawia się dzięki drzwiom wizyjnym po stronie pasażera, umożliwiającym kierowcom zobaczenie dowolnego użytkownika na drodze;
  •  poprawia się pośrednie widzenie kierowcy dzięki kamerom monitorującym, umieszczonym wokół pojazdu. Obrazy z drogi są wyświetlane na ekranie Roadpad +;
  • wykrywanie wrażliwych użytkowników staje ulepszone dzięki czujnikom obecności zlokalizowanym na zewnątrz pojazdu, po przeciwnej stronie kierowcy. Kierowca otrzymuje sygnał dźwiękowy i wizualny w kabinie;
  •  zewnętrzny głośnik ostrzegający użytkownika – ostrzega narażonych użytkowników drogi, gdy pojazd ma manewrować po przeciwnej stronie niż kierowca, gdy pojazd cofa się i gdy kierowca korzysta z urządzeń zamontowanych na pojeździe;
  • dwa wzmacniacze wizualne uzupełniają głośnik, na przykład dla osób niedosłyszących lub noszących słuchawki.
    Te układy bezpieczeństwa stanowią uzupełnienie rozwiązań już dostępnych w ofercie firmy, takich jak automatyczny system hamowania awaryjnego (AEBS), ostrzeganie przed kolizją z przodu (FCW), system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LKS), adaptacyjny tempomat (ACC), elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) i elektroniczny hamulec postojowy (EPB), włączany automatycznie po zatrzymaniu silnika. Do bezpiecznej jazdy na placach budowy ciężarówki w zakresie kompletacji są też standardowo wyposażone w tryb off-road i funkcję manualnego przyspieszania

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij