REKLAMA

Renault Trucks poszerza swoją gamę samochodów w pełni elektrycznych

Renault Trucks Master Z.E. został właśnie wypuszczony jako model o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg, a wersje D i D Wide Z.E mogą teraz otrzymać akumulatory o pojemności 66 kWh.

Renualt ZE Master Producent

Renault Trucks poszerza swoją gamę pojazdów całkowicie elektrycznych, aby pomóc klientom przyspieszyć przejście na czystą energię. Dostępny jest szerszy wybór akumulatorów do odmian klas tonażowych średniej i ciężkiej: D i D Wide Z.E mogą teraz otrzymać akumulatory o pojemności 66 kWh. Ponadto dostawczy Master Z.E. został właśnie przedstawiony jak model o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg.

REKLAMA

Pojazdy Renault Trucks Z.E. są w pełni elektryczne i wobec tego bezgłośne oraz poprzez brak emisji przyczyniają się do zachowania jakości powietrza w mieście. W rezultacie umożliwiają dostęp do obszarów śródmiejskich, nawet tych, na których obowiązują surowe ograniczenia ruchu. Aby pomóc firmom transportowym przejść na samochody w pełni elektryczne, koncern oferuje takie wydania w zakresie od 3100 do 26000 kg dopuszczalnej masy całkowitej i o zasięgu do 400 km. Ponadto D i D Wide Z.E. są teraz wyposażone w akumulatory o pojemności 66 kWh. Ponieważ też akumulatory to jedne z najdroższych przedmiotów w elektrycznej ciężarówce, koncern zamiast systematycznie uwzględniać maksymalny zasięg operacyjny, woli proponować klientom zakres, którego faktycznie potrzebują. To rozwiązanie jest dostosowane do rzeczywistych wymagań użytkowników, pozwalając im zachować ładowność i zapewnić konkurencyjność ich biznesów. Dlatego D i D Wide Z.E są teraz dostępne w różnych zakresach roboczych. Wcześniej miały baterie o pojemności ograniczonej do 50 kWh, podczas gdy teraz da się je zaopatrzyć w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 66 kWh. Klienci mogą wybierać spośród pięciu różnych konfiguracji, dla D Z.E aż do maksymalnie sześciu akumulatorów o pojemności 66 kWh., co przekłada się na zasięg do 400 km.

Do tego Master Z.E. właśnie został ujawniony jako model 3,5-tonowy w porównaniu do 3,1 tony poprzednio. Tym samym Renault Trucks rozszerza swoją gamę produktów elektrycznych w najlżejszej kategorii masowej. Co ważne, pomimo dodatkowej ładowności 400 kg, Master Z.E. nadal zabezpiecza rzeczywisty zasięg działania, wynoszący 120 km, i można go w pełni naładować w zaledwie sześć godzin. Gama 3,1 tony obejmuje dwa modele (furgon i platforma z kabiną) dostępne w trzech różnych długościach (L1, L2, L3) i dwóch wysokościach (H1, H2). 3,5-tonowa wersja van jest już na rynku. Do tego 3,5-tonowy Master Z.E. wkrótce będzie występował jako w pełni elektryczna lekka ciężarówka w postaci podwozia z kabiną, na którym zmieści się szeroka gama wyposażenia, np. wywrotka lub kontener o dużej pojemności z podnoszoną tylną klapą.

 

REKLAMA

REKLAMA

Renault Trucks Z.E. - zakres specyfikacji technicznych

Renault Trucks Master Z.E.

Masa całkowita od 3100 do 3500 kg

Silnik elektryczny o mocy 57 kW i maksymalnym momencie obrotowym 225 Nm

Prędkość maksymalna 100 km/h

Magazynowanie energii: akumulatory litowo-jonowe o pojemności 33 kWh

Zasięg w cyklu NEDC: 200 km

Zasięg działania w rzeczywistych warunkach drogowych: do 120 km

Ładowanie 7 kW AC

Renault Trucks D Z.E.

Dopuszczalna masa całkowita 16000-16700 kg

Dostępne rozstawy osi: 4400 mm i 5300 mm

Silnik elektryczny o mocy 185 kW (moc ciągła 130 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 425 Nm

Maksymalny moment obrotowy tylnej osi: 16 kNm

Skrzynia przekładniowa – dwubiegowa;

Magazynowanie energii: akumulatory litowo-jonowe o łącznej pojemności od 200 do 400 kWh

Zasięg działania w warunkach rzeczywistych: do 400 km

Ładowanie 20 kW AC i 150 kW DC

Renault Trucks D Wide Z.E.

Dopuszczalna masa całkowita 26000-27000 kg

Dostępny rozstaw osi: 3900 mm, inne na zamówienie

Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 370 kW (moc ciągła 260 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm

Maksymalny moment obrotowy tylnej osi: 28 kNm

Skrzynia przekładniowa dwubiegowa

Magazynowanie energii: akumulatory litowo-jonowe, 200 kWh do 265 kWh

Zasięg działania w warunkach rzeczywistych: do 180 km

Ładowanie 20 kW AC i 150 kW DC

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA