REKLAMA

Renault Trucks uruchamia małoseryjną produkcję ciężarówek elektrycznych

W marcu 2020 roku w zakładzie Blainville-sur-Orne Renault Trucks rozpoczęło seryjną małoskalową produkcję elektrycznych ciężarówek – modeli D i D Wide Z.E.

Elektryczne ciężarówki stają się teraz rzeczywistością dla francuskiego koncernu, zarówno z handlowego, jak i z przemysłowego punktu widzenia. W marcu 2020 roku w zakładzie Blainville-sur-Orne rozpoczął on bowiem małoseryjne wytwarzanie dwóch w pełni elektrycznych odmian – D i D Wide Z.E. Fakt ten należy uważać za decydujący punkt zwrotny w transformacji mobilności w miastach w kierunku tzw. e-mobilności – mobilności elektrycznej i ekologicznej.
Seryjna produkcja w pełni elektrycznych typów D i D Wide Z.E. zaczęła się w fabryce podmiotu usytuowanej w Normandii, w Departamencie Calvados, w mieście Blainville-sur-Orne. Zakład ten, który działa od 1957 roku, specjalizuje się w budowie wersji o średniej i dużej ładowności oraz kabin ciężarówek. Codziennie powstaje w nim 240 kabin oraz są montowane 72 ciężarówki dystrybucyjne. Ponieważ nowe warianty w pełni elektryczne opierają się właśnie na tych autach średnio- i wysokotonażowych, będą składane dokładnie w tej samej lokalizacji.

REKLAMA

Jednostka dedykowana do elektrycznych ciężarówek

W filii przemysłowej Blainville-sur-Orne zainstalowano różne maszyny oraz wzniesiono specjalny obiekt do wytwarzania modeli elektrycznych. Całkowicie poświęcony operacjom technicznym związanym z pojazdami elektrycznymi budynek Z.E. o powierzchni 1800 m² usytuowano obok linii montażowej ciężarówek przeznaczonych do dystrybucji.. Ten budynek służy również do magazynowania komponentów; w szczególności obszar o kontrolowanej temperaturze przeznaczono do przechowywania akumulatorów.
Sama produkcja rozpoczyna się na tydzień przed przejazdem elektrycznych wydań przez linię montażową, a wstępne operacje są wykonywane w budynku Z.E. Różne podzespoły specyficzne dla odmian całkowicie elektrycznych, takie jak napęd, silnik, skrzynia biegów, modułowa skrzynia zasilająca itp., są montowane przez wykwalifikowany personel. Następnie transportuje się je na linię montażową w celu zainstalowania w samochodzie. D i D Wide Z.E. są mianowicie montowane na tej samej linii co równoważne odpowiedniki z silnikiem wysokoprężnym. Niemniej na końcu linii wykonania elektryczne wracają do budynku Z.E., gdzie trafiają do specjalistów w celu przeprowadzenia dodatkowych operacji technicznych i testów jakości. Tym samym specyficzne procedury techniczne, związane z budową D i D Wide Z.E., są przeprowadzane przed i po ich przejeździe przez główną linię montażową W sumie do złożenia jednej ciężarówki elektrycznej potrzeba 50 godzin pracy
Francuski koncern przewiduje, że do 2025 roku pojazdy elektryczne będą stanowiły 10% sprzedaży.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA