[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Renault Trucks wprowadza swój kontrakt na obsługę predykcyjną – zapobiegawczą – Start&Drive Excellence Predict

Francuski koncern wprowadza tzw. przewidującą umowę serwisową, czyli kontrakt na obsługę zapobiegawczą. Skraca on czas przestojów o połowę i zapewnia, że flota pozostaje na drodze. W rezultacie ta sprawdzona przez dwa lata w dwunastu krajach usługa oferuje klientom maksymalny czas pracy pojazdu, a tym samym większą wydajność.

Podejmując działania przed wystąpieniem awarii, podmiot zapewnia swoim klientom wzrost mobilności i dostępności taboru. Umowa na obsługę predykcyjną – konserwację przewidującą o połowę skraca bowiem czas przestojów i zapewnia utrzymanie floty w ruchu. Start&Drive Excellence Predict opiera się na starannie zarządzanym harmonogramie usług oraz analizie danych technicznych gromadzonych w czasie rzeczywistym dzięki łączności z pojazdami – włączeniu pojazdów do sieci.

Aktualny zoptymalizowany harmonogram usług

Dla zabezpieczenia dobrych osiągów przez nowe samochody, firma oferuje dopasowany harmonogram usług, dostosowany do konkretnego zastosowania każdego egzemplarza. Aby ułatwić życie klientowi i od samego początku obniżyć koszty, to dealer planuje i wykonuje czynności konserwacyjne oraz załatwia formalności. Zarazem, dzięki łączności z autami i raportom telematycznym w czasie rzeczywistym o przebiegu, godzinach pracy silnika i zużyciu paliwa, operacje konserwacyjne mogą być starannie planowane i automatycznie aktualizowane raz w tygodniu.

REKLAMA

Kluczową rolę w obsłudze zapobiegawczej pełni kontrola części zużywających się. Nieplanowana konserwacja – obsługa zazwyczaj okazuje się mianowicie bardziej kosztowna i wiąże się z dłuższymi przestojami. Niemniej, dzięki Start&Drive Excellence Predict, co trzy dni sprzedawcy otrzymują informacje o stanie zużycia kluczowych komponentów, takich jak wkład osuszacza powietrza, klocki hamulcowe, tarcze sprzęgła czy akumulator. Oznacza to, że ich stan da się dokładnie monitorować i analizować, a jeśli wykryte zostanie nienormalne lub przedwczesne zużycie, dealer natychmiast kontaktuje się z klientem.

Zapobieganie awariom

Gdy klient rejestruje się w programie Start&Drive Excellence Predict, kody usterek krytycznych elementów jego pojazdu są wysyłane na platformę nadzoru zlokalizowaną w Gandawie w Belgii. Dzięki podłączonym czujnikom 80% kluczowych elementów, które mogą być odpowiedzialne za nieplanowane przestoje (z wyłączeniem naczep i opon), podlega stałemu monitorowaniu. W przypadku wykrycia anomalii platforma nadzoru natychmiast ostrzega dealera, który kontaktuje się z klientem, aby umówić się na przyjazd pojazdu, eliminując ryzyko potencjalnej awarii. Przy tym sprzedawca najpierw sprawdza, czy są zaplanowane jakieś czynności serwisowe, aby zapewnić, że ciężarówka spędzi jak najmniej czasu w warsztacie.
Ta propozycja konserwacji predykcyjnej – obsługi zapobiegawczej stanowi wynik projektu trwającego od 2017 roku. Wykorzystuje ona siłę struktury i doświadczenie sieci Renault Trucks. Po testowaniu przez rok we Francji i Czechach, w 2019 roku rozwiązanie zostało wdrożone w dwunastu krajach europejskich. Obecnie około 10 000 pojazdów podlega ochronie w ramach umowy Start&Drive Excellence Predict. Oferta jest dostępna w gamach T i T High, podczas gdy modele z serii C i K z tej usługi skorzystają w 2020 roku.
Start&Drive Excellence Predict występuje jako część kompleksowej oferty serwisowej Renault Trucks: Start &Drive Reference, Start& Drive Performance i Endurance, przeznaczonej dla ciężarówek starszych niż 5 lat.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij