REKLAMA

Renault X-Road - używany prawie jak nowy Cz. 2

Dużą tegoroczną nowością koncernu Renault Trucks są pojazdy X-Road, czyli niespotykana do tej pory oferta „nowych” samochodów używanych. Takie odmładzanie wykazuje znaczne uzasadnienie ze względu na aktualną sytuację rynkową.

Producent
Fot. Producent

Dużą tegoroczną nowością koncernu Renault Trucks są pojazdy X-Road, czyli niespotykana do tej pory oferta „nowych” samochodów używanych. Takie odmładzanie wykazuje znaczne uzasadnienie ze względu na aktualną sytuację rynkową.

Wybrane do tego programu auta bazowe w momencie modyfikacji są w dobrym stanie technicznym, mają maksymalnie 5 lat lub 300000 km przebiegu. Przy tym wybiera się głównie serię T z 11-litrowym silnikiem o mocy 460 KM. Silnik ten przy swoich dobrych parametrach w pełni zaspokoi bowiem potrzeby ruchu lokalnego oraz wyróżnia się względną lekkością. Tak starannie wyselekcjonowane sztuki, które pierwsze życie mają za sobą, trafiają do specjalnego działu “Used Trucks Factory” w fabryce nowych ciężarówek Renault Trucks. Są tam modyfikowane z zachowaniem profesjonalnych i restrykcyjnych procesów produkcyjnych, wskutek czego zyskują wysoką jakość i niezawodność. Swoiste novum stanowi tu więc fakt modyfikowania takiego taboru w zakładzie po to, by z jednej strony z aut używanych zrobić auta paranowe, z drugiej by te egzemplarze po specjalizującej je przeróbce lepiej spełniały wymagania stawiane przed nimi przy obsłudze budownictwa.

REKLAMA

Kompletacyjnie Renault Trucks T X-Road zachowują napęd 4×2 – tzn. dalej występują w tej konfiguracji oraz dostają 11-litrowy silnik Euro 6 w nastawie 460 KM. Mają wzmocnione komponenty, w tym stalowe partie zderzaków, wyjątkowo mocne osłony stopni i ochronne osłony reflektorów. Na kołach zmieniono ogumienie, gdyż założono wzmocnione opony z mieszanym profilem, o rozmiarze 315/80R22,5. Do tego zmieniono przełożenia i zainstalowano blokadę tylnego mostu oraz inne płytę podsiodłową i siodło, a prześwit – wskutek zmiany zawieszenia – wzrósł o 60 mm. Wydajność zautomatyzowanej skrzyni biegów Optidriver zwiększono dzięki zmianie oprogramowania, w tym dodaniu trybu off-road, i funkcji ręcznego sterowania gazem. Wprowadzono też układ hydrauliczny – we Francji będzie to układ od miejscowego dostawcy, w przypadku Polski samochody będą przychodzić bez zamontowanej hydrauliki, ale z przygotowaniem systemowym pod nią – jej instalacja odbywać się będzie u nas. Poza tym w ramach tej „odbudowy” wszelkie wymagające tego elementy są wymieniane na nowe. Tak wycofane z obsługi ruchu dalekobieżnego ciągniki stają się przystosowane do pracy na budowach, choć nie w typowym terenie. W ten sposób przygotowany przedstawiciel linii T upodabnia się więc nieco do odpowiedników z serii C, będąc doskonałą ofertą dla rynku aut budowlanych. Tam ma przeżywać swoje drugie życie, ciągnąc naczepy wywrotki.

X-Road jest dostępny w punktach sprzedaży Renault Trucks we Francji, Hiszpanii, Polsce, na Węgrzech, w Niemczech i Belgii. W naszym przypadku firma twierdzi, że chętnych nie zabraknie, chociażby z uwagi na duże ożywienie w branży budowlanej.

Wszystkie części artykułu:

Renault X-Road - używany prawie jak nowy Cz. 1
Renault X-Road - używany prawie jak nowy Cz. 2 - aktualnie czytasz
Renault X-Road - używany prawie jak nowy Cz. 3

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA