REKLAMA

Rolniczy zestaw przyczepowy TATRA i Fliegl 60m3 od dealera PARMA servis

PARMA servis, jako wyłączny partner czeskiego przedstawicielstwa rolniczej części koncernu Fliegl – firmy AGROZET, pracuje nad adaptacją zabudów rolniczych na podwozia ciężarówek Tatra, które swoją koncepcją predestynują takie wyroby do użytku poza drogami utwardzonymi. W rezultacie stają się one odpowiednią propozycją m.in. dla segmentu agro.

Jeden z ostatnich efektów tej współpracy stanowi 4-osiowa Tatra Phoenix Euro 6 z układem osi 1+3, napędem 8x6 i wyłącznie pojedynczym ogumieniemi kołami osi ostatniej skręcanymi przeciwbieżnie w stosunku do kierowanych kół osi pierwszej, dla poprawy manewrowości, w tym redukcji promienia skrętu. . Wyposażono ją w stałą zabudowę – ramę podkontenerową PARMA PA-NVN F, umożliwiającą podparcie wymiennych nadwozi, takich jak nadwozie wielkogabarytowe FLIEGL, nadwozie biornika, platforma bądź rozrzutnik FLIEGL. Wymiana poszczególnych typów zabudów – zaopatrzonych we własne nogi podporowe – odbywa się w bardzo prosty sposób, poprzez podniesienie ich za pomocą siłowników hydraulicznych umieszczonych na podwoziu i postawienie na tych własnych nogach.
Wielkogabarytowe nadwozie wymienne FLIEGL ASA 6800 ma geometryczną objętość 34,5 m3 i umożliwia transport wszystkich towarów rolniczych. Inna opcja to rozrzutnik FLIEGL V2 PROFI, służący do rozrzucania obornika na polach, a tym samym znacznie zwiększający wykorzystanie pojazdu. Napęd rozsiewacza został teraz rozwiązany mechanicznie, za pomocą wału napędowego zamontowanego w tylnej części podwozia.
Istotną nowością na rynku czeskim jest też dwuosiowa tandemowa – centralnoosiowa przyczepa terenowa z nadwoziem wymiennym FLIEGL ASA 4800 o geometrycznej objętości 25 m3, która razem z podwoziem TATRA daje bardzo ciekawą łączną objętość ładunkową na poziomie 60 m3. Przy tym wahliwy wydłużony dyszel umożliwia obrót przyczepy obok ciągnącego auta i jednoczesne rozładowywanie obu zabudów bez konieczności rozprzęgania zestawu. Rozwiązanie to przekłada się na wyższą efektywność przewozu, daje możliwość połączenia jednego podwozia z wieloma zabudowami, pozwala na transport dużej ilości materiału oraz znacznie przyspiesza przemieszczanie.
Podwozie PHOENIX 8x6 otrzymało krótką, dzienną kabinę, silnik PACCAR MX-13 w nastawie o mocy maksymalnej 390 kW/530 KM, mechaniczną, 16-biegową skrzynię przekładniową, 1-biegową skrzynię rozdzielczą oraz funkcję łatwego zakładania kół, z możliwością montażu opon balonowych. Co więcej, da się założyć różne ogumienie – tzn. balonowe wyłącznie na kołach osi drugiej i trzeciej. Całkowita masa pojazdu wynosi 36000 kg, ładowność zabudowy wielkogabarytowej 18000 kg, z kolei ładowność rozrzutnika 16000 kg (2000 kg waży wymienny moduł z mechanizmem rozrzutu). Przyczepa może zaś być ładowana ładunkiem o masie 14000 kg, przy dopuszczalnej masie całkowitej na poziomie 20000 kg.
Wszechstronność podwozia, doskonałe właściwości jezdne na drogach i poza nimi, możliwość wymiany nadwozi oraz wysoka efektywność transportu ładunków wielkogabarytowych, głównie przy obsłudze zestawu o dużej objętości, to przekonujące argumenty, dlaczego właśnie warto wybrać podwozie TATRA.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA