REKLAMA

Rosenbauer AT (Advanced Technology) Zaawansowana Technologia na podwoziu Scanii dla Szwajcarii

Szwajcaria słynie między innymi z precyzji, jakości i gór. Te atrybuty i/lub wyzwania również doskonale pasują do pojazdu przeciwpożarowego AT.

Producent

Szwajcarskie straże pożarne mają bardzo wysoką świadomość jakości, a technologia AT (Advanced Technology) może w pełni spełnić ten wymóg. W produkcji AT w Leonding w Austrii wcześniej określona konfiguracja jest precyzyjnie wdrażana, a jakość sprawdza się na wielu podetapach. Wysokie wymogi są też widoczne w odprowadzaniu wody. W przeszłości w tym zakresie wymagane były ręcznie sterowane nasady tłoczne wody, a dziś często muszą to być elektrycznie zautomatyzowane nasady ciśnieniowe. Te nasady są wyposażone w tzw. miękkie otwarcia: w ten sposób wąż napełnia się powoli i nie ma szoków ciśnieniowych. Pełne ciśnienie stosuje się tylko wtedy, gdy występuje minimalne przeciwciśnienie. Tę funkcję da się zmienić ręcznie. Główne wyposażenie AT uzupełniają kombinowana pompa normalnego/wysokiego ciśnienia NH35, zbiornik na wodę o pojemności 3000 litrów i zbiornik na środki pianotwórcze o pojemności 200 litrów oraz system dozowania piany z bezpośrednim wtryskiem DIGIMATIC 42. Poza tym szczególnie w regionach górskich straż pożarna musi silnie polegać na określonej mocy silnika z podwozia. Scania z 410-konnym silnikiem Euro 6 doskonale wpisuje się w ten górski krajobraz. Generalnie szwajcarskie straże pożarne doceniają połączenie Scanii i AT z wersją brygadową z przodu nadwozia lub zintegrowaną fabryczną wydłużoną kabiną załogową.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA