REKLAMA

Rosenbauer AT3 – następca uznanych poprzedników Cz.1

Kluczową stałą w historii sukcesu AT stanowi ciągła zmiana. Koncepcja AT była i jest bowiem stale rozwijana. Zaradni technicy, pracownicy sprzedaży, nabywcy i inni pracownicy permanentnie dostosowują tę koncepcję do wymagań rynku i integrują z AT postęp technologiczny. Dane dotyczące zbytu potwierdzają tę strategię nieustannych zmian, opierającą się na stabilności. Na całym świecie wyprodukowano prawie 6000 AT.

Aktualnie jest już dostępna trzecia generacja AT. Przy czym w 2007 roku został podany sygnał startowy do dalszego rozwoju jej poprzedniczki – gamy AT2. Podczas targów Interschutz 2010 wyniki nowych prac rozwojowych z dumą zaprezentowano opinii publicznej. Udoskonalenia technologiczne i sama konstrukcja po raz kolejny wywołały sensację. Trzecia generacja może natomiast pochwalić się 90 innowacjami, oferując klientom jeszcze większe bezpieczeństwo i funkcjonalność niż poprzednie generacje.

Funkcjonalny i intuicyjny

Rosnąca akceptacja rynkowa AT sprawiła, że inwestycje w narzędzia do budowy tej serii okazały się w pełni opłacalne. Dzięki tym nowym możliwościom koncepcja nadwozia może zostać ponownie ulepszona, a masa zredukowana. Przykładowo po raz pierwszy da się zainstalować zbiorniki na wodę o pojemności do 7500 litrów. Niezliczone szczegółowe rozwiązania przyczyniają się do optymalnego wykorzystania przestrzeni. Poza tym do mocowania półek, ścian poprzecznych i tym podobnych elementów zastosowano system profili, który można przenosić z milimetrową dokładnością. Dla trzeciej generacji opracowano też system odblokowujący za pomocą jednej ręki, umożliwiający szybkie i bezpieczne usuwanie sprzętu. W intuicyjnej obsłudze pojazdu zespół ratowników wspiera jeszcze spójna kolorystyka. Przykładowo wszelkie części w przedziale załogi oraz w skrytkach na wyposażenie, które mają być „dotykane”, są standardowo oznaczone kolorem pomarańczowym.

REKLAMA

Ergonomiczny i bezpieczny

AT3 oznacza także oszczędność miejsca. Dzięki nowemu systemowi mocowania nadwozia do kabiny w przedziale załogi wygospodarowano więcej przestrzeni. Ponadto dzięki pośredniemu oświetleniu zintegrowaną kabinę podwójną całkowicie pozbawiono odblasków. Przy tym fotele zapewniają boczne wsparcia i mogą mieć 2- lub 3-punktowe pasy bezpieczeństwa wraz napinaczami. Do tego AT3 da się opcjonalnie zaopatrzyć w boczne poduszki powietrzne. W dodatku szklane drzwi kabiny załogi przekładają się na lepsze warunki oświetlenia wnętrza i lepszą widzialność przeszkód obok pojazdu przed wysiadaniem. Co więcej, w miejscu pracy kierowca naciska przycisk, a auto zostaje zabezpieczone. W zależności od programowania przycisk punktu pracy automatycznie wyłącza fotoradary i klakson dodatkowy, oświetlenie otoczenia, światła ostrzegawcze i system kontroli ruchu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA