REKLAMA

Rosenbauer AT3 – następca uznanych poprzedników Cz.1

Kluczową stałą w historii sukcesu AT stanowi ciągła zmiana. Koncepcja AT była i jest bowiem stale rozwijana. Zaradni technicy, pracownicy sprzedaży, nabywcy i inni pracownicy permanentnie dostosowują tę koncepcję do wymagań rynku i integrują z AT postęp technologiczny. Dane dotyczące zbytu potwierdzają tę strategię nieustannych zmian, opierającą się na stabilności. Na całym świecie wyprodukowano prawie 6000 AT.

Producent

Aktualnie jest już dostępna trzecia generacja AT. Przy czym w 2007 roku został podany sygnał startowy do dalszego rozwoju jej poprzedniczki – gamy AT2. Podczas targów Interschutz 2010 wyniki nowych prac rozwojowych z dumą zaprezentowano opinii publicznej. Udoskonalenia technologiczne i sama konstrukcja po raz kolejny wywołały sensację. Trzecia generacja może natomiast pochwalić się 90 innowacjami, oferując klientom jeszcze większe bezpieczeństwo i funkcjonalność niż poprzednie generacje.

REKLAMA

Funkcjonalny i intuicyjny

Rosnąca akceptacja rynkowa AT sprawiła, że inwestycje w narzędzia do budowy tej serii okazały się w pełni opłacalne. Dzięki tym nowym możliwościom koncepcja nadwozia może zostać ponownie ulepszona, a masa zredukowana. Przykładowo po raz pierwszy da się zainstalować zbiorniki na wodę o pojemności do 7500 litrów. Niezliczone szczegółowe rozwiązania przyczyniają się do optymalnego wykorzystania przestrzeni. Poza tym do mocowania półek, ścian poprzecznych i tym podobnych elementów zastosowano system profili, który można przenosić z milimetrową dokładnością. Dla trzeciej generacji opracowano też system odblokowujący za pomocą jednej ręki, umożliwiający szybkie i bezpieczne usuwanie sprzętu. W intuicyjnej obsłudze pojazdu zespół ratowników wspiera jeszcze spójna kolorystyka. Przykładowo wszelkie części w przedziale załogi oraz w skrytkach na wyposażenie, które mają być „dotykane”, są standardowo oznaczone kolorem pomarańczowym.

Ergonomiczny i bezpieczny

AT3 oznacza także oszczędność miejsca. Dzięki nowemu systemowi mocowania nadwozia do kabiny w przedziale załogi wygospodarowano więcej przestrzeni. Ponadto dzięki pośredniemu oświetleniu zintegrowaną kabinę podwójną całkowicie pozbawiono odblasków. Przy tym fotele zapewniają boczne wsparcia i mogą mieć 2- lub 3-punktowe pasy bezpieczeństwa wraz napinaczami. Do tego AT3 da się opcjonalnie zaopatrzyć w boczne poduszki powietrzne. W dodatku szklane drzwi kabiny załogi przekładają się na lepsze warunki oświetlenia wnętrza i lepszą widzialność przeszkód obok pojazdu przed wysiadaniem. Co więcej, w miejscu pracy kierowca naciska przycisk, a auto zostaje zabezpieczone. W zależności od programowania przycisk punktu pracy automatycznie wyłącza fotoradary i klakson dodatkowy, oświetlenie otoczenia, światła ostrzegawcze i system kontroli ruchu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA