[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Rosenbauer Concept Fire Truck (CFT)

Gdy strażacy odpowiadają na wezwanie, potrzebują pojazdu zdolnego do uzyskiwania znacznej prędkości, gwałtownego przyspieszania, gwałtownego hamowania i przy tym cechującego się doskonałą manewrowością, głównie jeśli akcja ma być prowadzona w środowisku miejskim. Zarazem kierowca takiego auta musi mieć skupioną koncentrację, mocne nerwy i doświadczenie.

Fot. Producent

Na te wszystkie wymagania odpowiada Rosenbauer Concept Fire Truck (CFT), stanowiący prezentację - odzwierciedlenie najnowocześniejszych technologii. Jego specjalna architektura, w tym połączenie niezależnego zawieszenia i elementów hydropneumatycznych w podwoziu, umożliwiły osiągnięcie nowego poziomu w sferze wydajności i bezpieczeństwa jazdy.

Napęd każdej osi pochodzi od jej przypisanego silnika elektrycznego o mocy szczytowej 180 kW/240 KM i momencie obrotowym 425 Nm od samego startu do praktycznie samego zatrzymania, co zapewnia wystarczającą siłę napędową. Dlatego, mimo że CFT waży do 18000 kg, jego przyspieszania odpowiadają przyspieszeniom lotniskowego wariantu szybkiej interwencji PANTHER 8×8, do czego dochodzi jeszcze prędkość maksymalna określona na 110 km/h. Ponadto, w porównaniu do konwencjonalnej ciężarówki, inżynierowie Rosenbauera byli w stanie obniżyć środek ciężkości samochodu o ponad 20 cm. Udało im się także osiągnąć rozkład obciążenia osi – nacisków na osie w proporcji wręcz idealnej – prawie 50/50. Poza tym optymalne ustawienie dla niezależnego zawieszenia zostało określone w licznych dynamicznych testach jazdy, w wyniku czego uzyskano idealne zginanie ukośne, stabilność przechyłu i stabilność jazdy, przy jednoczesnym spełnieniu wszystkich wspólnych standardów.

REKLAMA

CFT przeszedł też próby na pasie startowym Red Bull Ring w Spielbergu w Austrii. Tym bardziej, że dzięki takim swoim osiągom ta ciężarówka koncepcyjna bardziej przypomina duży model sportowy, a mniej konwencjonalny typ dostawczy. Powyższe zapewnia kierowcy możliwość dotarcia do celu nie tylko szybko, ale i ze znacznie wyższym bezpieczeństwem, szczególnie na krętych drogach i kiedy konieczne okazuje się awaryjne hamowanie. CFT jest bowiem pierwszym autem użytkowym korzystającym z systemu ESC, co wyraźnie przyczynia się do poprawy jego osiągów i stanowi kolejny ważny krok w kierunku większego bezpieczeństwa w ekstremalnych sytuacjach. Dowiodły tego m.in. imponujące wyniki, które zademonstrowano podczas wydarzenia Krone E-Mobility Play Days w Spielbergu. Przykładowo pokazano nagłą zmianę pasa ruchu przy prędkości 70 km/h. Takie możliwości sprawiły, że CFT stał się ulubieńcem publiczności na wystawie E-Mobility w Red Bull Ring w Austrii. Do tego CFT spełnia następujące wymagania zgodnie z normą EN1846:

Limit przechyłu> 32° na drodze;

Limit przechyłu> 27° w terenie;

Kąt przechyłu <3° przy 0,3 G.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij