Rosenbauer Concept Fire Truck (CFT)

Gdy strażacy odpowiadają na wezwanie, potrzebują pojazdu zdolnego do uzyskiwania znacznej prędkości, gwałtownego przyspieszania, gwałtownego hamowania i przy tym cechującego się doskonałą manewrowością, głównie jeśli akcja ma być prowadzona w środowisku miejskim. Zarazem kierowca takiego auta musi mieć skupioną koncentrację, mocne nerwy i doświadczenie.

Producent
Fot. Producent

Na te wszystkie wymagania odpowiada Rosenbauer Concept Fire Truck (CFT), stanowiący prezentację - odzwierciedlenie najnowocześniejszych technologii. Jego specjalna architektura, w tym połączenie niezależnego zawieszenia i elementów hydropneumatycznych w podwoziu, umożliwiły osiągnięcie nowego poziomu w sferze wydajności i bezpieczeństwa jazdy.

Napęd każdej osi pochodzi od jej przypisanego silnika elektrycznego o mocy szczytowej 180 kW/240 KM i momencie obrotowym 425 Nm od samego startu do praktycznie samego zatrzymania, co zapewnia wystarczającą siłę napędową. Dlatego, mimo że CFT waży do 18000 kg, jego przyspieszania odpowiadają przyspieszeniom lotniskowego wariantu szybkiej interwencji PANTHER 8×8, do czego dochodzi jeszcze prędkość maksymalna określona na 110 km/h. Ponadto, w porównaniu do konwencjonalnej ciężarówki, inżynierowie Rosenbauera byli w stanie obniżyć środek ciężkości samochodu o ponad 20 cm. Udało im się także osiągnąć rozkład obciążenia osi – nacisków na osie w proporcji wręcz idealnej – prawie 50/50. Poza tym optymalne ustawienie dla niezależnego zawieszenia zostało określone w licznych dynamicznych testach jazdy, w wyniku czego uzyskano idealne zginanie ukośne, stabilność przechyłu i stabilność jazdy, przy jednoczesnym spełnieniu wszystkich wspólnych standardów.

CFT przeszedł też próby na pasie startowym Red Bull Ring w Spielbergu w Austrii. Tym bardziej, że dzięki takim swoim osiągom ta ciężarówka koncepcyjna bardziej przypomina duży model sportowy, a mniej konwencjonalny typ dostawczy. Powyższe zapewnia kierowcy możliwość dotarcia do celu nie tylko szybko, ale i ze znacznie wyższym bezpieczeństwem, szczególnie na krętych drogach i kiedy konieczne okazuje się awaryjne hamowanie. CFT jest bowiem pierwszym autem użytkowym korzystającym z systemu ESC, co wyraźnie przyczynia się do poprawy jego osiągów i stanowi kolejny ważny krok w kierunku większego bezpieczeństwa w ekstremalnych sytuacjach. Dowiodły tego m.in. imponujące wyniki, które zademonstrowano podczas wydarzenia Krone E-Mobility Play Days w Spielbergu. Przykładowo pokazano nagłą zmianę pasa ruchu przy prędkości 70 km/h. Takie możliwości sprawiły, że CFT stał się ulubieńcem publiczności na wystawie E-Mobility w Red Bull Ring w Austrii. Do tego CFT spełnia następujące wymagania zgodnie z normą EN1846:

Limit przechyłu> 32° na drodze;

Limit przechyłu> 27° w terenie;

Kąt przechyłu <3° przy 0,3 G.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA