[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Rosenbauer i Volvo Penta zawierają partnerstwo technologiczne

Concept Fire Truck "napędzany silnikiem elektrycznym Volvo Penta - pożarniczy pojazd przyszłości na drodze do dojrzałości produkcyjnej Rosenbauer E-Technology Development, firma z grupy Rosenbauer, oraz Volvo Penta nawiązały współpracę technologiczną.

Fot. Producent

Jej cel polega na dostosowaniu i opracowaniu elektrycznego układu napędowego z elektrycznych pojazdów Volvo do wymagań eksploatacyjnych w zakresie obsługi pożarowej i wdrożenie go do seryjnej produkcji "Concept Fire Truck" (CFT). Volvo Penta od 2012 roku dostarcza silniki D16 do samochodu Rosenbauer PANTHER ARFF, a ponadto Rosenbauer współpracuje z Volvo Trucks w zakresie miejskich aut strażackich serii AT i ET.
"Bezemisyjna jazda to kluczowa cecha naszej innowacyjnej koncepcji Fire Truck". Z tego powodu bardzo się cieszę, że serce CFT, elektryczny układ napędowy, dostarczy Volvo Penta. Dzięki temu będziemy wiodącym użytkownikiem sprawdzonej technologii elektromobilności, dziś używanej w autobusach i ciężarówkach Volvo ", mówi Dieter Siegel, dyrektor generalny Rosenbauer International. "Współpracujemy z Volvo Penta od wielu lat, które jako pionier rozpoczęło wczesną redukcję zanieczyszczeń i kładzie silny nacisk na elektromobilność."
"Ta współpraca z Rosenbauerem jest pierwszą z wielu, ponieważ Volvo Penta rozszerza swoje kompetencje w tej dziedzinie i buduje platformę elektromobilności na przyszłość", mówi Björn Ingemanson, prezes Volvo Penta. "Każdego dnia Volvo Penta podejmuje kroki, aby sprostać wymaganiom czystszych, cichszych i wydajniejszych rozwiązań energetycznych. Jesteśmy podekscytowani mogąc wnieść wkład w podróż Rosenbauera, wprowadzając na rynek ciężarówki straży pożarnej ".

REKLAMA

"Concept Fire Truck" został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności w 2016 roku. Studium koncepcyjne przewiduje główne megatrendy, takie jak globalna zmiana klimatu, zmiany demograficzne i urbanizacja oraz związane z tym wyzwania dla straży pożarnej. Zastosowanie napędów elektrycznych stworzyło zupełnie nowy rodzaj architektury pojazdu, który jest w stu procentach dostosowany do tych przyszłych scenariuszy i ustanawia nowe standardy w sferze funkcjonalności oraz ergonomii. Głównym obszarem zastosowania technologii CFT jest początkowo miejski pojazd przeciwpożarowy, ale należy go następnie przenieść na inne typy specjalistycznego pożarniczego taboru. Rozpoczęcie komecjalizacji CFT planowane jest na rok 2021. W tym kontekście do 2030 roku Rosenbauer szacuje światowy rynek innowacyjnej technologii CFT na około 3200 pojazdów, a do roku 2025 w Europie może już być od 700 do 800 jednostek.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij