REKLAMA

Rumuński AB Autocamioane Brasov ROMAN dostarczył do Pakistanu ciężarówkę typ DFAEG 22.330 celem testów.

Typ DFAEG 22.330 to typowo militarny środek transportu, chociaż w znacznym stopniu oparty na cywilnych komponentach.

Producent
Fot. Producent

Klasyfikacyjnie należy do kategorii wysokiej mobilności taktycznej - dzielności terenowej oraz wysokiej ładowności. Konstrukcyjnie bazuje zaś na kluczowych komponentach, wytwarzanych od bez mała czterech dekad w Rumunii na licencji MAN-a oraz nowoczesnych podzespołach właśnie od MAN-a. m.in. rumuński rodowód mają ramą podwozia wraz z zawieszeniem, znaczna część osprzętu oraz krótka, dzienna kabina. Natomiast MAN dostarcza silnik o mocy maksymalnej 330 KM, w nastawie spełniającym normę czystości spalin Euro 3. Do tego dochodzi mechaniczna, 9-biegowa skrzynia przekładniowa ZF 9S1310, uzupełniona przez skrzynię rozdzielczą i mosty napędowe z blokadami mechanizmów różnicowych. załączane są także blokady międzymostowe. Formuła układu napędowego to 6x6, a na wszystkich kołach, dla zachowania wysokiej dzielności terenowej, założono wyłącznie pojedyncze ogumienie z bieżnikiem terenowym. Ponadto pojazd cechuje się rozstawem osi pomiędzy pierwszą a drugą osią 4290 mm, a kolei jego dopuszczalna masa całkowita wynosi 22000 kg, co oznacza ładowność taktyczną - w terenie - na poziomie około 10000 kg. W formie zabudowy występuje ta klasyczna skrzynia ładunkowa z opończą, przeznaczona do transportu wyposażenia specjalnego i żołnierzy.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA