REKLAMA

S.T. System Truck S.r.l. (ESSETI) – niszowy gracz z Włoch Cz.3

Obecnie w Europie Zachodniej w dziedzinie produkcji ciężarówek istnieje tzw. układ silnie spolaryzowany – dwubiegunowy. Z jednej strony funkcjonują główni gracze – korporacje transnarodowe, działające na poziomie globalnym, z drugiej operują przeważnie małe, niszowe wytwórnie.

S.T. SYSTEM TRUCK S.p.A. - Trasformazione Veicoli IndustrialiTrasformazioni e Soluzioni per Veicoli Industriali to praktycznie w Polsce nieznane małe, niszowe przedsiębiorstwo pochodzące z miasta Villafranca (VR - Verona). Zostało ono założone w 2000 roku i – jak samo podaje – jest największym konwerterem – przebudowującym przemysłowych pojazdów użytkowych w Europie. Tym bardziej, że zaprojektowało, opracowało i opatentowało własny hydrauliczny układ kierowniczy – sterowania osiami, w który do tej chwili wyposażyło ponad 1000 pojazdów dostarczonych w całej Europie i na Bliskim Wschodzie. Jego powiązana – siostrzana spółka – H.T.S. Hydro Tech Systems s.r.l. , znajduje się bowiem w tej samej hali o powierzchni 6000 m2 i odpowiada za wytwarzanie opatentowanego hydraulicznego układu kierowania – sterowania osiami.

REKLAMA

Realizowana przez Esseti pełna konwersja podwozi odbywa się przez zainstalowanie osi kierowanej/kierowanych), wykorzystujących opatentowany hydrauliczny układ sterowania, zawieszenie pneumatyczne oraz układy powietrzne i elektryczne. Osie te są nienapędowe, ustawiane jako pchane lub wleczone – przed bądź za tylnymi osią lub osiami napędowymi, z funkcją podnoszenia, zawsze zaopatrzone w pojedyncze ogumienie. Jeśli występują jako osie pchane, są skręcane w tym samym kierunku co koła osi przedniej/przednich, jeśli wleczone – przeciwbieżnie, w obu przypadkach dla poprawy manewrowości, w tym redukcji promienia skrętu. Maksymalnie występują dwie osie dodatkowe, zazwyczaj jedna jako oś pchana, druga wleczona. Ponadto te modyfikacje rozstawu i układu osi i/lub zwisów są standardem w przypadku konwersji podwozi. Można również zainstalować osie nieskrętne lub samosterujące. Do tego dochodzi możliwość wydłużenia i/czy wzmocnienia ramy podwozia. Wszystkie wdrożone rozwiązania techniczne są projektowane w Solid Works, a modelowanie i produkcja 3D zostały zoptymalizowane przy użyciu najnowszego oprogramowania MRP. Przy tym S.T. wykonuje samodzielnie w swoim zakładzie pełną konwersję lub alternatywnie oferuje swoim klientom możliwość dokończenia konwersji lokalnie i w tym celu dostarcza stosowne zestawy do przebudowy. Na życzenie są też dostępne szkolenia dla użytkowników i modyfikujących.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA