REKLAMA

SILNIK R6 DO PREMIEROWEJ RODZINY SAMOCHODÓW K5 KLASY TONAŻOWEJ CIĘŻKIEJ

W KAMAZ rozpoczęła się testową produkcja silników do rodziny pojazdów klasy tonażowej ciężkiej K5.

Według projektu KAMAZ będzie produkował szeroką gamę silników R6 - 6-cylindrowych, rzędowych, spełniających standardy norm ekologicznych Euro-5 i Euro-6 oraz pokrywających zakres mocy maksymalnych od 380 do 550 KM. Silnik te są przeznaczone do pojazdów klasy tonażowej ciężkiej, w tym wywrotek KAMAZ-6595, KAMAZ-65951, KAMAZ-65952, i zostały przygotowane - dostosowane do wymagających warunków pracy.

Na zewnątrz nowe - zmodyfikowane jednostki napędowe są podobne do swoich poprzedników, ale różnią się co do ostatecznej kompletacji oraz charakterystyki. Ich moce maksymalne zostały zwiększone do 550 KM. Poza tym współpracują z nową zautomatyzowaną, 12-biegową skrzynią przekładniową ZF Traxon. Zwiększono również moment obrotowy z podstawego 2000 do 2540 Nm przy prędkości obrotowej 1300 obr/min. Oczekiwany przebieg przed remontem wynosi około półtora miliona kilometrów, a wymiana oleju powinna następować co 150 000 km.

REKLAMA

W przypadku wywrotki KAMAZ-6595 przewidziano dodatkową instalację napędu dla przystawki odbioru mocy bezpośrednio z silnika, a nie ze skrzyni biegów. Ponadto przy wybranych poziomach wyposażenia ciezarowki jest planowane zainstalowanie ulepszonej pompy wspomagania układu kierowniczego, której obecność będzie zależeć od przeznaczenia danego egzemplarza auta.

Nowy silnik został dopracowany oraz z pozytywnymi wynikami przeszedł testy akceptacyjne. Rozpoczęcie seryjnej produkcji zaplanowano na początek 2021 roku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA