[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Samochód wyścigowy wystawia na próbę akumulatory

Światowa seria Electric Touring Car Racing (ETCR) trafi na tor w 2020 roku, a Power Racing i Dalarna AB (PWR) ma nadzieję, że e-car PWR001 będzie jednym z najszybszych. Zespół współpracuje z inżynierami Scania w celu wyprodukowania najmocniejszych i najtrwalszych akumulatorów, w pełni przygotowanych na nadchodzące wyzwania.

Scania od dłuższego czasu ściśle współpracuje z PWR i poszerza partnerstwo, poszukując akumulatorów do aut wyścigowych. Michael Vallinder, starszy inżynier ds. symulacji i analiz w Scania, współdziała z zespołem projektowym PWR w sferze poprawy wydajności i charakterystyki akumulatora dla uzyskania optymalnej wydajności jazdy. Wyjaśnia „Mamy nadzieję zdobyć więcej wiedzy na temat pojemności akumulatora, ponieważ prawdopodobnie e-samochód przekracza granice bardziej niż w naszych ciężarówkach”.

Testowanie baterii w innym środowisku

Dla PWR e-samochód jest sposobem na pozostanie w czołówce wyścigów. Projekt rozpoczął się trzy lata temu. Reprezentujący zespół Per Busk ocenia: „Podzielamy wspólną płaszczyznę ze Scania, ponieważ oboje chcemy przyspieszyć rozwój. Chcielibyśmy, aby rzeczy były wykonywane inaczej i lepiej niż wcześniej”.
Środowisko wyścigowe bardzo różni się od tego, w jakim normalnie w testowaniu akumulatorów funkcjonuje dział badań i rozwoju Scania, co może stanowić zaletę. „To zwiększy naszą wiedzę o tym, jak najlepiej wykorzystać akumulatory i jakie ograniczenia wiążą się z zapewnieniem ogólnego bezpieczeństwa” mówi Vallinder.

REKLAMA

Konieczna zmiana

Przejście z paliw kopalnych na elektryczność okazało się stosunkowo proste dla PWR, ale zespół oczekuje także pewnego oporu ze strony swoich zapalonych kibiców. „Musimy przekonać naszych zagorzałych fanów benzyny, że ściganie się bez hałasu i zapachów jest równie ekscytujące” mówi Busk, którego zespół dodał normalny dźwięk przypominający odrzutowiec zamiast zwykłego vrooma. Ponadto na tym etapie wykorzystywane są prototypowe akumulatory, przy jednoczesnej kompleksowej analizie wszystkich wymogów dotyczących wyścigów wyczynowych. „Trudno jest, gdy nie zna się jeszcze konkretnych wymagań, ale zdobywamy lepsze zrozumienie i dokonujemy szacunków, które, jak mamy nadzieję, będą przydatne” mówi Vallinder. Po rozpoczęciu zawodów Scania przeanalizuje dane z samochodów i wprowadzi ulepszenia.

Czas jest idealny

Rok 2019 był poświęcony znalezieniu najlepszych możliwych warunków do udanego ścigania się samochodem, ładowania akumulatorów i optymalizacji infrastruktury. „Uczymy się tyle, ile idziemy dalej” mówi Busk. Jeden z kierowców, Daniel Haglöf, bierze teraz udział w Mistrzostwach Świata TCR, aby stale polepszać swoje umiejętności. Zależy mu na wypróbowaniu czegoś nowego w 2020 roku, dlatego ocenia „ETCR jest zupełnie nowy, ekscytujący i nadchodzi dla nas w idealnym momencie, gdyż od dłuższego czasu pracujemy nad samochodami wyścigowymi z napędem elektrycznym” i dodaje „To niesamowite”. Porównuje bowiem uczucie prowadzenia e-samochodu do ścigania się gokartem z ogromnymi możliwościami.

FAKTY:

PWR001 to w 100% elektryczny samochód wyścigowy z napędem na tylne koła. Ma 1,97 metra szerokości i 4,20 metra długości. Jego dane techniczne są następujące:
Maksymalna moc: 612 KM/450 kW
Maksymalny moment obrotowy: 1080 Nm
Liczba ogniw baterii: 350
Czas do pełnego naładowania: 1 godzina
Przyspieszenie: 0-100 km/h w mniej niż 3 sekundy
Maksymalna prędkość: nieco poniżej 300 km / h
Masa akumulatorów: 366 kg
Masa całkowita samochodu: 1510 kg
Rozkład obciążeń: 44/56 (procent z przodu/procent z tyłu)

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA