[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Sanpellegrino redukuje emisję i hałas za pomocą zasilanych gazem ciężarówek Scanii

Wraz z dostawą zasilanych płynnym gazem – LPG – 2-osiowych ciągników siodłowych Scania R410, wszystkie przewozy wahadłowe Gruppo Sanpellegrino, realizowane z rozlewni wody mineralnej w San Pellegrino Terme do jej centrum logistycznego w Madone, są wykonywane na paliwie gazowym.

Fot. Producent

W 2018 roku Sanpellegrino wyprodukowało 1,5 miliarda butelek wody mineralnej, wyeksportowanych do ponad 150 państw. W ciągu ostatnich lat zanotowano w tym względzie silną tendencję wzrostową, która nadal się utrzymuje. W rezultacie wiosną tego roku Sanpellegrino rozpocznie rozbudowę zakładu produkcyjnego. Oznacza to więcej przewozów po wąskich, krętych drogach, prowadzących do i od źródeł przez wioski w dolinach Bergamasque Prealp. Każdego dnia do zakładu produkcyjnego przyjeżdża 300 ciężarówek – co ważne takie jazdy odbywają się przez całą dobę i przez wszystkie dni tygodnia.

W związku z tą rosnącą produkcją, Sanpellegrino i jego partner logistyczny Koiné zainicjowali rozmowy ze Scanią na temat znalezienia bardziej zrównoważonego rozwiązania. "Te zasilane płynnych gazem ziemnym ciężarówki stanowią ważny element zapewniający ciągły rozwój naszej działalności", mówi Maura Sartore, szefowa łańcucha dostaw w Europie Południowej, Nestlé Waters. Przy tym grupa podkreśla, że wprowadzenie takich aut stanowi część programu zrównoważonego rozwoju i że już udało się obniżyć zużycie wody o 200 000 metrów sześciennych, z kolei dostawy energii elektrycznej są obecnie w pełni odnawialne. Franco Fenoglio, dyrektor zarządzający Italscania, podkreśla zaś "Dostarczenie wraz z Koiné wersji gazowych do Sanpellegrino po raz kolejny podkreśla znaczenie nowego podejścia do kwestii zrównoważonego rozwoju i wspólnego działania na rzecz przyspieszenia przejścia na zrównoważony system transportu". W tym kontekście warto wskazać, że oprócz rocznych oszczędności emisji związków węgla rzędu 500 ton, w porównaniu z wysokoprężnymi odpowiednikami silniki gazowe oferują znaczną redukcję hałasu. Ponieważ podmiot planuje transporty w nocy, aby uniknąć korków na trasie do Madone, 35 km od źródeł, czynnik ten odgrywa ważną rolę. Z 80000 ciężarówek rocznie docierających do San Pellegrino, 75% przybywa bowiem do centrum logistycznego. Tym bardziej, że jak mówi burmistrz gminy Zogno – Giuliano Ghisalberi, "Sanpellegrino jest tu głównym pracodawcą, a nasi mieszkańcy cieszą się z tego, że rozszerza działalność i generuje zwiększone zatrudnienie. Jednocześnie pojawiły się obawy o zwiększony ruch, hałas i zanieczyszczenia. Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z wprowadzenia ciężarówek zasilanych gazem".

REKLAMA

W sumie Koiné dostarczył 50 ciągników Scania R410 zasilanych skroplonym gazem LNG, z których większość będzie wykorzystywana w operacjach Sanpellegrino. Zainteresowanie we Włoszech używaniem gazu płynnego w operacjach ciężarówek klasy tonażowej ciężkiej gwałtownie rośnie i obecnie w kraju tym jest 39 stacji benzynowych do skroplonego gazu ziemnego (LNG), wkrótce uzupełnionych o dodatkowe 25.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij